4 ابزار ضروری تعمیرگاه خودرو

تجهیزات تعمیرگاه خودرو شامل کلیه ماشین آلات، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی است که به نحوی خودروهای سبک و سنگین را سرویس می کنند. تجهیزات تعمیرگاه خودرو شامل کلیه ماشین آلات، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی است که به نوعی خدمات خودروهای سبک و سنگین را انجام می دهند. همیشه صاحبان تعمیرگاه های سنگین به دنبال ارتقای تعمیرگاه های خود هستند این کار معمولاً با این هدف انجام می شود که بتوانند در زمان کوتاه تر بهترین خدمات را در نهایت راحتی انجام دهند. این کار را می توان با خرید تجهیزات تعمیرگاهی خودرو انجام داد. البته چون این ابزارهای صنعتی گران هستند فروش باید طبق برنامه پیش برود.

وقتی وارد گاراژ می شوید، وسایل مختلفی را از کوچک و بزرگ مشاهده می کنید که هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارد و خرید آنها معمولاً هزینه های سنگینی دارد. اما از میان همه این ابزارها 4 نوع از آنها بیشترین کاربرد را دارد. در ادامه از این مقاله از بیسون صنعت با این 4 ابزار بیشتر آشنا خواهید شد.

جک ماشین

امروزه برای جابه جایی خودروها و وسایل نقلیه و بالابر بردن آن و بررسی زیر خوردو ها، وسیله ای در اوج امنیت طراحی شده است که در تعمیرگاه ها و مکان هایی که خودرو نیاز به بلند شدن دارد استفاده می شود. به طور کلی، انواع مختلفی از بالابر خودرو وجود دارد که با توجه به نیاز یا کاربری افراد متفاوت است. به طور کلی وظیفه اصلی تمامی بالابرها قرار دادن خودرو در ارتفاع معین یا در مکانی دیگر است. بنابراین اینگونه می توان گفت که جک خودرو یکی از مهم ترین تجهیزات برای تعمیرگاه است. از جمله جک های تعمیرگاهی است که میتوان خرید جک دو ستون، جک قیچی و ... نام برد که هرکدام با یکدیگر متفاوت است. مقاله تفاوت جک دو ستون و چهارستون به شما کمک می کند که با این انواع آنها آشنا شوید.

بالانس چرخ ماشین

بالانس چرخ وسیله ای است که چرخ های خودرو را به گونه ای تراز می کند که وزن خودرو به طور مساوی بین چرخ ها توزیع شده و تعادل به درستی تنظیم شود. بالانس چرخ یکی از تجهیزات مهم در هر سرویس خودرویی است و هر خودرو به طور معمول باید در هر ماه و قبل از سفر چرخ خودرو ها بالانس شود.

انواع دستگاه لاستیک درار سواری و سنگین

لاستیک یکی از مهم ترین تجهیزات کارگاه های خودرو است که برای تعویض روغن و پنچرگیری از آن استفاده می شود. این وسیله که توسط تکنسین های حرفه ای استفاده می شود امکان تعویض تیوب لاستیک، تعویض رینگ و تعویض لاستیک را فراهم می کند. تعمیرکاران با این محصول می توانند لاستیک های انواع خودروها را جدا کرده و لاستیک های نو را به راحتی و بدون هیچ مشکلی جابجا کنند. این دستگاه یکی از مهم ترین و ضروری ترین ابزار تعمیرگاه خودرو برای هر قفل ساز و تعمیرکار می باشد. معمولاً این ابزارها به دو نوع سبک و سنگین مناسب برای خودروهای سبک و سنگین تقسیم می شود.

ابزار دیاگ خودرو

دیاگ قطعات الکترونیکی هستند که می توانند به سادگی یک آمپرمتر یا حتی یک تبلت باشند. این قطعه از طریق یک سوراخ به خودرو متصل شده و پس از انتخاب مدل شروع به کار می کند. این ابزار می تواند به راحتی تمامی اطلاعات مربوط به ایرادات کامپیوتر خودرو را ضبط کرده و به متخصصان نمایش دهد و به یافتن ریشه مشکل کمک کند. سوکت مخصوص برای اتصال تجهیزات عیب یاب بسته به مدل خودرو ممکن است در کنار موتور یا داخل کابین باشد. کافی است دستگاه را به ماشین متصل کنید تا لیستی از ویژگی هایی که این دستگاه ارائه می دهد را روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید لیست خطاهای دائمی یا موقت خودرو را مشاهده کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به بازکردن موتور خودرو و بررسی مداوم قطعات آن نیست و عیب یابی آن بسیار ساده، کوتاه و کم هزینه خواهد بود. ه رتعمیرگاه کوچکی این ابزار را نیاز دارد.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید یک تعمیرگاه مجهز داشته باشید و بتوانید خدمات ارزنده را ارائه دهید باید بدانید چه لوازمی برای شما ضرورت بیشتری دارد و کدام یک را باید تهیه کنید. البته  تجهیزات تعمیرگاه محدود به 4 وسیله نیست و جزئیات بسیاری دارد اما از معروف ترین های آن می توان به مواردی که دراین مقاله از بیسون صنعت بیان شد اشاره داشت.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.