مهمترین نکات تعمیر و نگهداری داک لولر

در اماکن پر رفت و آمد، بارگیری و تخلیه سریع می تواند مانع ایجاد ترافیک در آن مکان شود. با استفاده از داک لولر می توانید بهره وری و ایمنی محل تخلیه و بارگیری را افزایش دهید. همه می دانند: هم سطح کننده باید به درستی کار کند و ثابت نماند. هنگامی که یک داک لولر ثابت می ایستد یا آسیب می بیند، روند لجستیکی را مختل می کند.

خرید هر وسیله ای با این هدف انجام می شود که کارها را بتوان سریعتر و با سهولت بیشتر انجام داد. با خرید بالابر از قبیل DocK leveller می توانیم نقل و انتقال در محیط های پر ترافیک را سهولت ببخشیم. اما نباید فراموش کنیم که تعمیر و نگهداری منظم از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است از یک شرکت خدمات تخصصی بخواهید که تعمیر و نگهداری از این دستگاه را انجام دهد. با اینحال اقداماتی وجود دارد که می توانید خودتان برای جلوگیری از آسیب یا توقف عملکرد داک لولر انجام دهید.در چک لیست زیر، مهم ترین نکات نگهداری را از این دستگاه کاربردی را بیان کرده ایم، با ما همراه باشید.

همه عملکردها را یک بار در هفته بررسی کنید

برای اطمینان از عملکرد هرچه بهتر داک لولر ، همه عملکردهای آن را هفته ای یکبار بررسی کنید. این امر به ویژه برای هم سطح کننده هایی که به طور منظم استفاده نمی شوند یا برای عملکردهایی که اغلب در کار روزانه استفاده نمی شوند بسیار مهم است. بررسی را می توان با اجرای چندین بار برنامه به راحتی انجام داد.

هر روز آسیب ها را بررسی کنید

برای جلوگیری از خرابی، مهم است که روزانه آسیب های مکانیکی را بررسی کنید. به بدنه یا وضعیت جوش ها فکر کنید. جوش ها بسیار مهم هستند، زیرا اگر پاره شوند، داک لولر فورا مسدود می شود.

پرسنل خود را آموزش دهید

یکی از شایع ترین علل آسیب داک لولر استفاده نادرست از سطح کننده است. بنابراین بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که پرسنل شما به اندازه کافی برای کار با هم سطح کننده آموزش دیده اند. برای مثال، مهم است که در یک دوره آموزشی نکات زیر را برجسته کنید:
• هرگز از ظرفیت هم سطح کننده تجاوز نکنید
• داک لولر را فقط در حالی کار کنید که لبه آن کاملاً داخل خودرو قرار گرفته باشد
• هرگز لیفتراک را بدون مراقبت روی تراز اسکله رها نکنید
• داک لولر را فقط در ناحیه کاری که برای آن ساخته شده است استفاده کنید
• قبل از استفاده از هم سطح کننده ، بررسی کنید که هیچ فردی در محل کار سطح کننده نباشد

جلوگیری از آسیب؟ اقدامات اضافی انجام دهید

صدمه به داک لولر شما البته هرگز مطلوب نیست، اما متأسفانه کاملاً قابل پیشگیری نیست. به عنوان مثال، هنگامی که یک کامیون با محل بارگیری برخورد می کند، آسیب می تواند رخ دهد. اما چگونه می توان آسیب را به حداقل رساند یا حتی از آن جلوگیری کرد؟ در زیر مروری کوتاه بر ابتکاراتی است که می توانید برای به حداقل رساندن آسیب انجام دهید:
• استفاده از سپرهای اسکله (بزرگ): سپرهای اسکله با اندازه مناسب انرژی ضربه وسایل نقلیه نزدیک را کاهش می دهند. سپرهای اسکله تا حد زیادی ضربه کامیونی که در حال نزدیک شدن است را در چنین لحظه ای جذب می کند. این آسیب را محدود می کند.
• نصب راهنماهای چرخ: راهنماهای چرخ اطمینان حاصل می کنند که کامیون دقیقاً در وسط سطح شیب دار بارگیری لنگر انداخته است. به این ترتیب، وسایل نقلیه نمی توانند به یکدیگر آسیب وارد کنند، بلکه به محل شما نیز آسیب می رساند.
آیا می خواهید درباره طیف گسترده لوازم جانبی و گزینه های ما که ایمنی را در اطراف محل بارگیری شما افزایش می دهد و در نتیجه از آسیب به محل شما جلوگیری می کند بیشتر بدانید؟ در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تعمیر و نگهداری: راه حلی برای جلوگیری از خرابی!

علاوه بر نکات ذکر شده در بالا برای استفاده صحیح از داک لولر شما، تعمیر و نگهداری منظم توسط یک شرکت تعمیر و نگهداری تخصصی را توصیه می کنیم. فرکانس فعالیت های تعمیر و نگهداری می تواند متفاوت باشد، زیرا این بستگی به نحوه و میزان استفاده از داک لولر دارد. یک متخصص خدمات Loading Systems می تواند به شما مشاوره عالی ارائه دهد و در مورد احتمالات یک برنامه تعمیر و نگهداری - متناسب با شما صحبت کند.

تعویض پیشگیرانه قطعات

داک لولر اسکله که به درستی نگهداری نشده باشد می تواند در طول فرآیند بارگیری و تخلیه خطرناک باشد. بنابراین، علاوه بر اقدامات ذکر شده در بالا که می توانید خودتان انجام دهید، به شما توصیه می کنیم که برخی از قطعات را به صورت پیشگیرانه توسط مکانیک خبره تعویض کنید. به این ترتیب ایمنی، عملکرد و طبقه بندی داک تراز کننده تضمین می شود. می توانید به تعویض قطعات زیر فکر کنید:
• مهرهای پیش نویس: هر 3 سال یکبار
• روغن هیدرولیک: هر 3 سال یکبار
• شیلنگ های هیدرولیک: هر 6 سال یکبار
• جعبه کنترل: 250000 چرخه یا 10 سال
• سپرهای داک: 50 درصد فرسوده شده است
فرکانس های فوق نشان دهنده بوده و هیچ حقی از آنها نمی توان گرفت. استفاده فعال از داک لولر ممکن است باعث سایش یا آلودگی بیشتر شود و قطعات باید بیشتر تعویض شوند.

نگهداری دوره ای

تعمیر و نگهداری یک داک لولر به شدت به تعداد دفعات استفاده از داک لولر و همچنین به شرایط خارجی که در آن داک لولر استفاده می شود بستگی دارد. این می تواند به این معنی باشد که داک لولر باید بیشتر از آنچه در دستورالعمل ها ذکر شده است نگهداری شود. تعمیر و نگهداری سالانه تر از اسکله فقط باید توسط تکنسین های واجد شرایط انجام شود. در طول تعمیر و نگهداری، تمام اجزای مکانیکی، الکتریکی و هیدرولیک بررسی می شود.

سخن آخر
هر وسیله ای برای آن که بهترین عملکرد و بازدهی را داشته باشد نیازمند نگهداری صحیح و تعمیر است. داک لولر که در دسته بالابر قرار می گیرد نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر از این دستگاه استفاده می کنید حتما باید آن را به صورت دوره ای تعمیر کنید. چنانچه قصد  دارید بالابر بخرید می توانید از کارشناسان بیسون صنعت مشاوره بگیرید تا بهترین انتخاب را متناسب با نیاز خود تجربه کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.