چگونه برای تعمیرگاه جک هیدرولیکی انتخاب کنیم؟

برای بلند کردن اجسام سنگین به قدرت بیشتری نیاز داریم. گاهی اوقات این اقلام و ابزار آنقدر سنگین هستند که برای بلند کردن تمام یا بخشی از وسایل از روی زمین به وسایل کمکی بالابر نیاز داریم. این دستگاه انواع و اقسام مختلفی دارد که در مکان‌ها و دستگاه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برای تعمیر یا تعویض لاستیک خودرو به ابزاری نیاز داریم که بتوانیم خودرو را از روی زمین بلند کنیم. ما به راحتی می‌توانیم این کار را با جک ماشین انجام دهیم. اما انتخاب یک جک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و چگونه می‌توان بهترین جک را انتخاب کرد؟ در این مقاله فاکتورهای مهم در انتخاب جک هیدرولیکی تعمیرگاهی را به شما خواهیم گفت.

فاکتورهای مهم در انتخاب جک هیدرولیکی تعمیرگاهی

یکی از مواردی که اغلب مدیران تعمیرگاه درگیر آن هستند، انتخاب ابزار و تجهیزات تعمیرگاهی بر اساس نیاز فنی و مالی تعمیرگاه است. انتخاب این ابزارها با توجه به اهدافی که دارید به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. حداکثر وزن وسیله نقلیه:
    ظرفیت بالابری جک باید حداقل 20 تا 25 درصد بیشتر از حداکثر وزن خودرو باشد
  1. حداکثر و حداقل ابعاد وسیله نقلیه:
    جک این امکان را به خودرو می‌دهد که به راحتی روی جک قرار گیرد و به نسبت به ابعاد حداقل و حداکثر خودرو قرار گیرد تا راننده پس از حرکت آن بر روی جک به راحتی از خودرو خارج شود.
  2. نوع کاربری:
    با خرید جک‌ دو ستون برای تعویض روغن، باز کردن لاستیک، موتور، گیربکس و تعمیر اکسل استفاده می‌شود. جک‌های هیدرولیک برای ماشین‌های سنگین‌تر، به ویژه برای تعمیرگاه‌های با ظرفیت بالا مناسب هستند. جک‌های چهارستون برای استفاده در موتور، گیربکس و بازرسی‌های عمومی فرمان مناسب هستند و نسبت به جک‌های دوست ایمن‌تر و کارآمدتر هستند.
  3. تعداد دفعات کار جک:
    اگر از جک بیش از 5 بار در ساعت استفاده می‌شود باید جکی خریداری شود که از سیستم هیدرولیک استفاده می‌کنند.
  4. سیستم امنیتی:
    نکته دیگر در انتخاب جک‌ها سیستم ایمنی جک‌ها است. جک‌های خریداری شده باید دارای ایمنی کامل باشند.
  5. سایز تعمیرگاه:
    قبل از خرید بالابر لازم است با کارشناس فروش مشورت کرده و با توجه به ابعاد فروشگاه خدمات، نیاز و فضای موجود برای نصب جرثقیل را انتخاب و فاصله تا دیوار و سطح تردد را بررسی کنید.
  6. قیمت‌ها و هزینه‌ها:
    نوع جک موجود، انواع سیستم‌های حفاظتی، نوع قطعات و مجموعه‌های مهم به کار رفته در جک و نوع و عملکرد جک از جمله عواملی هستند که بر قیمت جک تأثیر می‌گذارند. یکی دیگر از عوامل مهم و مهم در تصمیم گیری خرید، قدمت و قدرت شرکت فروشنده محصول (برند) است.
  7. نصب و راه اندازی:
    در هنگام انتخاب باید به نکات مهم در نصب و راه اندازی آن نیز فکر کنید.
  8. گارانتی و خدمات:
    گارانتی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید.

انتخاب بهترین جک تعمیرگاهی

از آنجایی که جک‌های خودرو انواع مختلفی دارند و هرکدام از این انواع نیز دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند، در موقعیت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تقریباً انتخاب یکی از آنها به عنوان بهترین، کار دشواری است زیرا بر اساس نوع مدل، بهترین را انتخاب خواهیم کرد.

تمامی جک‌های هیدرولیک و برقی دارای مزایا و ویژگی‌هایی هستند که کار با آن‌ها آسان و راحت است و برای تعمیرات، تعویض لاستیک و جابه جایی لاستیک‌ها استفاده می‌شود. در بین انواع جک خودرو، جک‌های سوسماری در تعمیرگاه‌ها و مراکز فنی خودرو کاربرد فراوانی دارد. اما از جک‌های دیگری نیز استفاده می‌شود که از نظر کاربری دارای محدودیت‌هایی هستند. اما در نظر گرفتن نکات گفته شده می‌تواند بهترین انتخاب را داشته باشید. هم می‌توانید با کارشناسان ما در بیسون صنعت مشورت کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.