تفاوت ماشین لباسشویی صنعتی با ماشین لباسشویی خانگی

تفاوت ماشین لباسشویی صنعتی با ماشین لباسشویی خانگی در چیست؟ شاید یک نفر که قصد راه اندازی کسب وکار خشکشویی داشته باشد بگوید ازماشین لباس شویی کوچک و خانگی نیز می توان استفاده کرد و یا بالعکس؛ اما باید بدانید که این اشتباه بزرگی است و ضرر مالی زیادی به دنبال خواهد داشت. ماشین لباسشویی های صنعتی در سه مدل دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک وجود دارد. البته از مدل های اتوماتیک این دستگاه به دلیل کارایی بالاتر، بیشتر استفاده می شود. ماشین لباسشویی صنعتی با ماشین لباسشویی خانگی تفاوت های زیادی دارد به اندازه ای که نمی توانند این دو جایگزین یکدیگر شود. در خرید لاندری انتخاب ماشین لباس شویی صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است که در این مقاله به آن می پردازیم.

فاکتورهای تفاوت ماشین لباس شویی صنعتی و خانگی

تفاوت ماشین لباس شویی صنعتی با لباس شویی خانگی به دلیل عواملی مانند طراحی ساخت، ظرفیت موتور، مواد بدنه، اندازه تریم و قیمت است که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم:

تفاوت بر اساس قدرت

ماشین لباسشویی های صنعتی قدرت و دوام بیشتری دارند. در واقع به ظاهر این دستگاه ها با توجه به پایداری و کیفیت آنها توجه بیشتری می شود. ظرفیت موتور این نوع ماشین لباسشویی چندین برابر ماشین لباسشویی خانگی است و بسته به قدرت این موتور و سایز ماشین لباس های بیشتری را می توان در زمان کمتری شستشو داد. البته هزینه خشکشویی صنعتی بسیار بیشتر از لباسشویی خانگی است. اگر دو سبد لباسشویی خانگی و صنعتی را با هم مقایسه کنید، متوجه می شوید که سبد ماشین لباسشویی صنعتی بزرگ تر، محکم تر و بادوام تر است. همچنین قدرت موتور ماشین لباسشویی صنعتی بسیار قوی تر از ماشین لباسشویی خانگی است.

تفاوت بر اساس توان پاک کنندگی

یکی از مزیت های ماشین لباسشویی های صنعتی قابلیت تمیز کنندگی شگفت انگیز آنهاست. این مزیت زمانی آشکار می شود که بتوانید مقدار زیادی لباس و سایر منسوجات را در مدت زمان کوتاهی بشویید. عملکرد این ماشین لباسشویی ها تغییری در کیفیت لباس ها ایجاد نمی کند. این ماشین لباسشویی با طراحی هوشمند تولید شده است و تنظیمات شستشو و خشک کردن در آنها بر اساس نوع لباس و پارچه و امکان شستشوی انواع لباس های ظریف و پارچه های ظریف را با استفاده از این ماشین لباسشویی فراهم می کند. ماشین لباسشویی های صنعتی مجهز به سیستم های کنترل هوشمند بوده و از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

تفاوت بر اساس معیار طراحی

ماشین های لباسشویی صنعتی بر اساس معیارهای مختلفی تولید می شوند و در درجه اول چیزی که برای تولید این ماشین های صنعتی ضروری است، پایداری، استحکام، دوام و کارایی و بهره وری بیشتر است. ماشین لباسشویی های خانگی به گونه ای طراحی شده اند که فضای کمتری را اشغال کنند و نیازهای لباسشویی خانگی را برآورده کنند. اما این مینی لباسشویی ها نمی توانند نیازهای شستشو را در متراژهای بزرگ برآورده کنند. یکی از تفاوت های اصلی بین قطعات صنعتی و ماشین لباسشویی های خانگی این است که اجزای ماشین لباسشویی صنعتی از فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم ساخته شده اند که از استحکام و دوام بسیار بیشتری نسبت به ماشین لباسشویی های خانگی برخوردار است.

تفاوت بر اساس وزن ماشین لباسشویی

به دلیل استفاده از ماشین لباسشویی های صنعتی و حجم شستشوی بیشتر، این ماشین ها معمولاً با ظرفیت تمیز کنندگی بالای 15 تا 30 کیلوگرم در هر مدل طراحی و ساخته می شوند که معمولا در هتل و مجموعه ها بزرگ کاربرد دارد. همانطور که در مقاله لاندری هتل و مزایای استفاده از آن گفته شد میزان اهمیت کاربرد این دستگاه ها بیان شده است. اما ماشین لباس شویی های خانگی معمولا با ظرفیت های کمتر از 7 کیلویی تا 12 کیلوگرمی تولید می شوند و در منازل استفاده می شود. حتی بعضی از خانواده ها با توجه به تعداد جمعیت افراد منزل تصمیم میگرند که چه وزنی از ماشین لباس شویی برایشان بهتر است.

جمع بندی

ماشین لباس شویی صنعتی برای یک کسب و کار یکی از دستگاه های اصلی است و بدون آن نمی توان یک سری فعالیت ها را انجام داد و از طرفی انتخاب ماشین لباس شویی خانگی برای یک کسب و کار و استفاده مداوم از آن باعث می شود عمر دستگاه کاهش پیدا کند و کارایی لازم را نداشته باشد. از طرفی استفاده از ماشین لباس شویی صنعتی در لاندری منزل کار بسیار پرهزینه ای است و فضای زیادی را به خود مشغول می کند همچنین میزان مصرف آب، برق و مواد شوینده نیز به مراتب بیشتر است که برای مصرف خانه صرفه اقتصادی ندارد. از طرفی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات صنعتی لاندری می توانید با مشاوران ما در بیسون صنعت تماس حاصل فرمایید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.