راه اندازی خشکشویی و تجهیزات مورد نیاز آن

قطعاً شما هم در محله زندگی خود مغازه های اتوشویی و خشک شویی را دیده اید و برای شسشتوی لباس های حساس و سنگین مثل پتو و پرده به این مغازه ها مراجعه کرده اید. این شغل نیازمند دستگاه های خاص و گذراندن دوره های خاصی است. در هتل ها و مکان هایی که حجم شسشتو زیاد است دیگر ماشین لباس شویی های خانگی پاسخگو نبوده و انرژی زیادی را مصرف می کند به همین دلیل به تجهیزات صنعتی نیاز است. در این مقاله به بررسی تجهیزات لازم برای راه اندازی خشکشویی می پردازیم و به شما کمک می کنیم اگر قصد راه اندازی این شغل را دارید به چه لوازمی نیاز دارید.

چرا به خشکشویی نیاز است؟

ماشین لباسشویی های خانگی با ظرفیت حداکثر 10 کیلوگرم برای استفاده در بازار به فروش می رسد؛ بنابراین در صورت استفاده خارج از محدوده مشخص شده باعث بروز مشکلاتی از جمله خرابی  و سوخت دستگاه می شود. به عنوان مثال نمی شود ملحفه تخت یا چند پتو را  در یک مرحله شست. بر این اساس مغازه ها و مجموعه هایی راه اندازی شده اند که این کارها را انجام می دهند. این مجموعه ها با داشتن طیف کاملی از ماشین های لباسشویی صنعتی و تجهیزات خشکشویی، خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می دهد.

تجهیزات لباسشویی کامل یا خشک شویی انواع مختلفی دارند که هر کدام برای انجام کار خاصی طراحی و ساخته می شوند، اما به طور کلی وظیفه تمامی تجهیزات لباسشویی حذف تمامی میکروب ها و کثیفی ها است. اگر شخصی مجموعه کاملی از تجهیزات خشکشویی صنعتی را می خواهد که روزانه مقادیر زیادی پتو و لباس را بشوید، می تواند از فروشگاه  بیسون صنعت تجهیزات لباسشویی مورد نظر را تهیه کند.

خشکشویی چه شغلی است؟

افرادی هستند که فکر می کنند خشک شویی و شستن انواع لباس ها، ملحفه ها، پتوها، روتختی ها و غیره یکی از آسان ترین کارهای دنیاست و همین واقعیت ساده شستن این محصولات به شما امکان می دهد تا به راحتی درآمد کسب کنید. هر چند که اصلاً اینطور نیست و خشکشویی کاری بسیار سخت و حساس محسوب می شود. زیرا مشتریان لباس ها، پتوها، ملحفه ها و سایر اقلام قابل شستشو گران قیمت و خاص خود را به شما می سپارند تا با مواد شوینده و لوازم پیشرفته آنها را به بهترین شکل ممکن بشویید. از این حیث افراد باید علاوه بر تجهیزات باکیفیت، تجربه و دانش کافی نیز داشته باشند تا نه تنها به وسایل شسته شده آسیب نرسانند و نسوزند، بلکه در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به مشتریان خدمات رسانی کنند. این شغل نیازمند سرمایه بالایی است؛ اما فقط سرمایه نیست و باید دوره ها لازم و اطلاعات لازم در مورد شستشوی انواع لباس ها را داشته باشید.

تجهیزات لباسشویی شامل چه دستگاه هایی است؟

خشکشویی کاری بسیار سخت تلقی می شود و برای راه اندازی این شغل نیاز به سرمایه و فضای کافی دارید. راه اندازی یک کار خشکشویی به مواد و تجهیزات برای تهیه و آماده سازی این کار نیاز دارید. امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری، دستگاه های جدید و مدرنی در تمامی خشکشویی ها ساخته می شود و تمامی خشکشویی ها از ابزارهای مناسب و پیشرفته برای خشک شویی در مناطق مختلف استفاده می کنند. تجهیزات لباسشویی می تواند شامل ماشین لباسشویی های صنعتی، خشک کن های صنعتی، پرس های آهن، دیگ های بخار و گیرنده های آب صنعتی باشد. همچنین تمامی خشک شویی ها علاوه بر موارد ذکر شده نیاز به لوازم و تجهیزات دیگری نیز دارد که با توجه به نیاز و نوع خدمات ارائه شده باید تهیه شود.

لوازم موردنیاز برای راه اندازی خشکشویی چه ابزاری هستند؟

خشکشویی های حرفه ای از تجهیزات شستشوی جدید و مدرن استفاده می کنند که برای حداکثر کارایی به تجهیزات مختلف و همچنین مقادیر معینی از حلال ها و مواد شوینده نیاز دارند. برای شروع یک کسب و کار خشکشویی، به یک خشک کن صنعتی، یک ماشین لباسشویی صنعتی، یک پرس اتو و یک دیگ بخار نیاز دارید. برای شروع کار با تجهیزات کم ظرفیت کافی است. علاوه بر این می توان ماشین لباسشویی صنعتی، مخزن آب صنعتی، ماشین لباسشویی و در صورت نیاز تقویت تجهیزات اتو را به تجهیزات اضافه کرد. خرید لاندری و تجهیزات جدید مقرون به صرفه است؛ زیرا هزینه نگهداری را به صفر می رساند. نصب تجهیزات شستشو تأثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه ها دارد، ضمن اینکه استفاده از شوینده های بی کیفیت می تواند به بافت پارچه آسیب برساند. در نتیجه دقت در انتخاب و خرید تجهیزات و لوازم لباسشویی بسیار مهم است.

به طور خلاصه لیست موارد مورد نیاز را در ادامه باری شما قرار داده ایم:

  • خشک کن صنعتی
  • ماشین لباسشویی صنعتی
  • اتو پرس
  • دیگ بخار
  • لکه بردار مخصوص
  • ماشین لباسشویی
  • دستگاه پرس خودکار صنعتی
  • آبگیری لباس های صنعتی
  • خشک کن لباس صنعتی
  • سبدها، آویزها، اتوهای غلتکی، قفسه

جمع بندی

شغل خشکشویی یکی از مشاغل ضروری جامعه امروزه شده است. مشکلاتی از جمله ضعیف بودن دستگاه های خانگی و همچنین کم بودن فضای برای شسشتو وسایل سنگین مثل پتو و پرده موجب شده افراد شستشوی لوازم خود را به این مشاغل بسپارند. به همین دلیل، تأمین تجهیزات صنعتی برای این شغل بسیار ضروری است. نکته ای که در انتخاب دستگاه های صنعتی باید در نظر داشته باشید این است که این دستگاه های مکانیکی ممکن است استهلاک بالایی داشته باشند به همین دلیل سعی کنید از فروشگاهی خرید کنید که دستگاه های مورد نظر را گارانتی کند و کالایی اصل به شما ارائه دهد. در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در بیسون صنعت تماس داشته باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.