جرثقیل کفی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

بدون جرثقیل، حمل بار در پروژه های ساختمانی یکی از کارهای غیرممکن است. اما با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تکنولوژی جدید، حمل بارهای سنگین با فشار یک دکمه امکان پذیر شده است. جرثقیل ها وسایلی هستند که به کمک مهندسی مکانیک خود اجازه می دهند بارهای سنگین را بلند کنند. امروزه انواع مختلفی از جرثقیل ها ساخته شده است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. جرثقیل کفی یکی از انواع جرثقیل هایی است که خدمات بسیار خوبی برای پروژه های ساختمانی در زمینه بارگیری و جابه جایی بارهای سنگین ارائه می دهد. در این مقاله قصد داریم در مورد جرثقیل کفی و کاربردهای آن صحبت کنیم.

چرثقبل کفی چیست؟

جرثقیل کفی یکی از جرثقیل هایی است که با استفاده از آن در پروژه ها می تواند هزینه حمل و نقل و بارگیری را تا حد ممکن کاهش دهد. این جرثقیل ها در انواع کامیونی و چرخ دار تولید می شوند و می توانند در پروژه های بتن شهری مورد استفاده قرار گیرند. با جرثقیل کفی نیازی به ماشین آلات دیگری در پروژه ندارید؛ زیرا با این نوع جرثقیل می توان بار را از بالا به پایین و از پایین به بالا حمل کرد. با کمک این نوع جرثقیل می توان بارها را از یک سمت به سمت دیگر منتقل کرد.

کاربرد جرثقیل کف چیست؟

مزیت این نوع جرثقیل می توان به صرفه جویی در زمان اشاره داشت و این نکته که دیگر نیازی به هماهنگی دو ماشین ندارد. جرثقیل های کفی اغلب برای جابجایی کلیه تجهیزات صنعتی،جابه جایی انواع خودروها جابه جایی انواع پالت و انواع ساختمان های اداری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. جرثقیل های کفی می تواند برای نصب بنرها یا هرگونه تعمیر یا زیباسازی در ارتفاع و غیره مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از جرثقیل می توان به میزان قابل توجهی در هزینه و زمان پروژه صرفه جویی کرد. این جرثقیل می تواند به راحتی کالاها را با استفاده از کف بارگیری و تخلیه کند و به عنوان حمل و نقل بار در مسافت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرد.

حمل و نصب انواع سوله، نصب انواع تجهیزات برقی از قبیل تجهیزات روشنایی، استفاده از وسایل نقلیه در صنایع نجات، حمل خودروهای ناخواسته و خودروهای فرسوده، نصب انواع بنرهای تبلیغاتی، استفاده به عنوان یدک کش، ماشین آلات حمل و نقل و صنعتی و کارخانه ای انواع یخچال های متحرک، نصب انواع بنرهای تبلیغاتی و تابلوهای شهری مرتفع، صنعتی و تجهیزات کارگاهی همگی از کاربردهای مهم جرثقیل های کفی هستند که می توان آن را از مزایای مهم استفاده از این نوع جرثقیل ها دانست.

تفاوت جرثقیل کفی و بالابر چیست؟

بالابرها و جرثقیل ها دو ماشینی هستند که به جابه جایی و بلند کردن بارهای سنگین را انجام می دهند؛ اما تفاوت های اساسی زیادی در طراحی و کاربرد دارند. بالابر می تواند اجسام سنگین را به سمت بالا و پایین جا به جا کند. اما جرثقیل ها می توانند حرکات دو بعدی یا سه بعدی انجام دهند. جرثقیل یک دستگاه بالابر چند منظوره است که به صورت عمودی بلند می شود و اجسام سنگین را به صورت افقی در شعاع خاصی حرکت می دهد.

مهم ترین تفاوت جرثقیل و بالابر در این است که معمولاً بالابر در مکان های کوچک برای مصرف کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، اما از جرثقیل در مکان های بزرگ و ساختمان سازی و یا راه سازی استفاده می شود در واقع بالابر نوعی جرثقیل کوچک است. جرثقیل در مکانیزم بالا بردن نیز با بالابر تفاوت هایی دارد جرثقیل یک ماشین است؛ اما بالابر یک مکانیسم است.

مهم ترین تفاوت دیگر این دو در قیمت و نرخ آنها است باتوجه به اینکه بالابر کاربردهای بیشتری در مکان های مختلف دارد، قیمت پایین تری دارد و کسب و کارهای مختلفی نسبت به خرید بالابر اقدام می کنند؛ اما جرثقیل از قیمت بالاتری برخوردار است و معمولاً به صورت اجاره ای از آن استفاده می شود.

تفاوت جرثقیل کفی و متحرک در چیست؟

جرثقیل کفی نوعی جرثقیل متحرک است؛ اما تفاوت های اساسی با جرثقیل متحرک دارد. جرثقیل های کفی بر خلاف جرثقیل های متحرک می توانند بارها را روی کف خود قرار دهند و با سرعت زیاد در مسافت های طولانی حرکت دهند. این در حالی است که جرثقیل های دیگر نمی توانند بار را در مسافت های طولانی حمل کنند. آنها می توانند بار را در فاصله کوتاهی با سرعت بسیار کم جابه جا کنند. اگرچه در این مورد محدودیتی برای این نوع جرثقیل وجود ندارد.

جمع بندی

دستگاه های زیادی برای آسان تر کردن کارها اختراع شده است که جرثقیل کفی یک از آن ها است و کاربردهای مختلفی در صنعت دارد. جرثقیل برای کار در مقیاس های بالا و سنگین کاربرد دارد. شرکت بیسون صنعت یکی از مجموعه های فروش انواع جرثقیل است که می تواند بهترین کالا را به شما معرفی کند.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.