بالابر پشت خودرویی چیست و چه کاربردی دارد؟

در دنیای پیشرفته امروزی که ساختمان‌های بلند و برج‌ها جای خانه‌های ویلایی را گرفته است، کار در ارتفاعات یکی از دغدغه‌های اصلی افراد شده است که در هنگام کار در این ارتفاعات امنیت کافی وجود داشته باشد. در گذشته برای این کار از نردبان‌های بلند و داربست استفاده می‌شد که مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد، از جمله طولانی بودن و سخت بودن بالا بردن و آماده شدن برای کار و عدم تأمین امنیت لازم و کافی اپراتور با افزایش ارتفاع، کارایی این دستگاه‌ها را کاهش داد. یکی از جمله دستگاه‌هایی که به افراد در حوزه صنعت بسیار کمک کرد، بالابر پشت خودرویی است که این امکان را برای کاربران ایجاد کرد که می‌توانند بالابر را به راحتی جا به جا کرد و در مکان‌های مختلف از آن استفاده کرد. در این مقاله از بیسون صنعت با بالابر پشت خودرویی بیشتر آشنا خواهید شد.

بالابر پشت خودرویی چیست؟

بالابر پشتی خودرو یکی از انواع بالابرهایی است که در مشاغل مختلف کاربرد فراوانی دارد. از بالابر پشت خودرویی می توان برای تعمیرات و خدمات مختلف استفاده کرد که می توان آن را به همراه خودرو حمل کرد. این نوع بالابر برای مصارف شهری و برون شهری و همچنین فواصل مختلف کاربرد دارد. در ارتفاع بین 110 الی 100 متر با حداقل ظرفیت بین 200 تا 450 کیلوگرم باشد می تواند اجسام یا افراد را جابه جا کند.

عملکرد بالابر خودرویی

عملکرد بالابرپشت خودرویی به صورت هیدرولیکی انجام می شود، زیرا پمپ هیدرولیک انرژی و توان مورد نیاز برای باز شدن بازوهای بالابر را از خروجی کنار گیربکس تأمین می کند. در واقع اپراتور گیربکس حامل را برای تزریق روغن هیدرولیک از مخزن به جک ها فعال می کند. سپس بالابر می تواند بازوها را باز کنند تا به ارتفاع کار تعیین شده برسد. برای برداشتن بار ازروی لاستیک های خودرو تا حد زیادی باید استابلایزرها را باز کنید تا جک متعادل بماند و ماشین را روی سطحی صاف پارک کنید. شیلنگ های مورد استفاده برای انتقال روغن هیدرولیک باید از استحکام بالایی برخوردار باشند تا فشار کاری را تحمل کنند و در حین کار پارگی نکنند.

کاربرد بالابر پشت خودرویی

بالابرهای پشت کامیونی گزینه بسیار مناسبی برای ارتفاع های زیاد و جابه جایی در مسافت طولانی است و به طور کلی بالابر پشت خودرویی به سه دسته بالابر تلسکوپی، بالابر مفصلی و بالابر مفصلی - تلسکوپی تقسیم می شود که کاربردهای متفاوتی دارد. از جمله این کاربردها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کاربرد اصلی این دستگاه می توان به بکسل کردن خودرو اشاره داشت
  • استفاده از آنها به جای نردبان و طناب برای تمیز کردن و نظافت بیرونی ساختمان
  • استفاده از بالابر پشت کامیونی برای بازرسی پل ها و سازه های شهری
  • استفاده از نوع بالابر برای تجهیز کردن ماشین های آتش نشانی
  • استفاده از این نوع بالابر برای تعمیرات برق و تیر برقی در سطح شهر
  • استفاده از بالابر پشت کامیونی در فرودگاه ها
  • تعمیرات تونل و پل های بین شهری

مزایای استفاده از بالابر پشت کامیونی چیست؟

همان طور که گفته شد بالابر پشت کامیونی به دلیل سهولت جابه جایی و همچنین کارایی بالا از محبوبیت زیادی برخوردار است. از جمله سایر مزایا این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

ایجاد امنیت بالا

وقتی روی نردبان می ایستید یا از طناب آویزان می شوید، بدون توجه به ترس از ارتفاع، کمی احساس لرزش خواهید داشت. دراین بین، طبیعی است که ناامنی های امنیتی شما کمی سرعت کار شما را کاهش دهد. استفاده از یک دستگاه قدرتمند مانند بالابر خودرو می تواند سرعت کار را افزایش دهد و در عین حال احساس آرامش را در شما ایجاد کند. کار در ارتفاع مستلزم رعایت قوانین بسیار دقیق است. هر کاری که در ارتفاع انجام دهید احتمالاً خطرناک است. این خطرات عبارت اند از سقوط، جراحت و مرگ. هر کاری که باید در ارتفاع بیش از 4 متر انجام دهید با بالابر خودرو ایمن تر است.

استفاده از هر دو دست هنگام فعالیت

وقتی از نردبان یا طناب برای فعالیت های خود استفاده می کنید، مجبورید که برای کنترل تعادل خود و ایجاد حس امنیت، با یک دست نردبان یا طناب را بگیرید که ای کار باعث کاهش سرعت و امنیت شما می شود. اما با استفاده از سکوهای بالابر پشت کامیونی، می توانید ابزارهای مختلف را با خود حمل کنید و با سرعت بیشتری کارهای خود را انجام دهید.

دسترسی نزدیک

استفاده از بالابر پشت کامیونی این امکان را برای شما ایجاد می کند به مکان های که دسترسی به آن سخت و غیرممکن است و یا در صورت استفاده از طناب یا نردبان باعث ایجاد خطر سقوط می شود، به راحتی دسترسی داشته باشید.

سخن نهایی

امروزه خرید بالابر برای بسیاری از کسب و کارها ضروری شده است و باعث افزایش امنیت و کارایی شده است. یکی از این نوع بالابرهای، بالابر پشت خودرویی است که کاربر بسیاری دارد و حتماً در سطح شهر زیاد به چشم دیده شده است. بالابرهای پشت کامیونی باتوجه به اینکه از کیفیت بالایی برخوردار است و در بسیاری از فضاها و صنایع کاربرد دارد، از قیمت پایینی برخوردار است. شما می توانید برای اطلاع از قیمت بالابر پشت خودرویی با تیم بیسون صنعت در تماس باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.