بالابر خانگی چیست و چه مزایایی دارد؟

بالابرخانگی یکی از انواع پر فروش و پرطرفدار بالابر است که با استقبال زیادی همراه بوده است. بالابرهای خانگی نیازهای بسیاری از افراد را برطرف کرده که ویژگی هایی بسیاری دارد.

در بسیاری از خانه ها به دلیل بافت قدیمی و فضای کم امکان نصب آسانسور وجود ندارد از طرفی استفاده از پله نیز به سلامت انسان به مرورزمان آسیب های جدی وارد خواهد کرد. از همین سو شرکت های تولید بالابر اقدام به ساخت بالابر خانگی کرده اند که در این مقاله با مزایا و کاربرد استفاده از بالابر خانگی و نکات مهم آن بیشتر آشنا خواهید شد.

بالابرخانگی چیست؟

بسیاری از افراد مسن و سن بالا و یا معلول که توانایی استفاده از پله را ندارند برای اینکه در منزل به راحتی حرکت کنند و بتوانند جابه جایی راحتی در خانه داشته باشند نیاز دارند که از آسانسور یا بالابر استفاده کنند. حال در بعضی منازل دوبلکس یا خانه هایی که قدیمی تر هستند فضای کافی برای راه اندازی آسانسور وجود ندارد. در اینجا با ساخت بالابر خانگی با توجه به محیط مورد نظر می توان نیاز این افراد را برطرف کند. چند نمونه از بالابرهای خانگی را می توان به نمونه های زیر اشاره داشت:

  • بالابر خانگی هیدرولیکی
  • بالابر خانگی شیشه ای
  • بالابر خانگی پله پیما
  • بالابر خانگی بدون کابین

البته بالابرهای خانگی نمونه های دیگری نیز دارد، اما اینها پرکاربردترین انواع بالابر خانگی به حساب می آید.

مزایای استفاده از بالابر خانگی چیست؟

بالابرهای خانگی به دلیل کاربردهای بسیاری که دارد توانسته به خوبی راه خود را در بازار پیدا کند و نظر مخاطبان زیادی را خود جلب کند و از این نوع بالابرها در خانه، ویلا و ساختمان ها استفاده می شود. اگر بخواهیم مزایای استفاده از بالابر را بیان کنیم، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بالابر خانگی فضای کمتری اشغال می کند.
  • حرکت برای افراد مسن و معلول بسیار ساده تر خواهد شد.
  • می توانید وسیله های سنگین را به راحتی جا به جا کرد.
  • هزینه نصب و راه اندازی و نگهداری آن از آسانسور بسیار کمتر است.
  • استفاده از آن بسیار ساده است.
  • باعث افزایش ایمنی می شود.
  • بالابر خانگی مختص محیط مورد نظر طراحی می شود.
  • باعث زیبا سازی خانه و افزایش ارزش ملک خواهد شد.

نکات مهم هنگام انتخاب بالابر خانگی

نیازهای یک خانواده زمانی بر طرف خواهد شد که آن نیاز دقیقاً شناسایی شده باشد و فرد بداند قصد خرید چه وسیله ای را برای چه محیطی دارد. به همین دلیل دانستن نکات تأثیرگذار در انتخاب بالابر خانگی جزو مواردی است که شما باید بدانید. در خرید بالابر خانگی 4 پارامتر بیشترین تأثیر را دارد.

انتخاب بالابر با توجه به فضای خانه

همان طور که گفته شد، یکی از دلایل اصلی استفاده از بالابر خانگی این است که می توان در هر فضایی استفاده کرد. اما این نکته را نیز باید بدانید حتی بالابرهای خانگی دارای سایزهای مختلفی با ظرفیت های متفاوت است. در هنگام انتخاب بالابرخانگی باید فضایی که قصد استفاده از آن را دارید، ارتفاعی که قرار است از بالابر استفاده کنید و تعداد نفراتی که از آن استفاده کند را در نظر داشته باشید.

انتخاب یک شرکت با ارائه خدمات ارزنده

شرکت های زیادی در زمینه فروش بالابر فعالیت می کنند؛ اما همه آنها تجربه کافی در ارائه خدمات و اطلاعات کافی در مورد بالابرها را ندارد. از همین رو باید قبل از اینکه اقدام به خرید بالابرخانگی کنید، در مورد شرکت موردنظر تحقیقات لازمه را انجام دهید.

قیمت بالابر خانگی

یکی از مهم ترین نکاتی که برای مصرف کنندگان بسیار اهمیت دارد قیمت بالابر خانگی است. قیمت بالابر خانگی بر اساس متریالی که در آن استفاده شده است تعیین می شود و قیمت های متفاوتی دارد؛ اما انتخاب بالابر با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از دید کاربران بهترین انتخاب است که با اعتماد به مجموعه بیسون صنعت می توانید خرید راحتی داشته باشید.

استانداردهای ایمنی

کسانی که از بالابرهای خانگی استفاده می کنند در اکثر مواقع افرادی هستند که یا مسن هستند و توانایی بالارفتن از پله را ندارند و یا معلولین هستند که رفت و آمد از پله برای آنها ضرر دارد و یا بیمارانی هستند که رو ویلچر هستند و نمی توانند از پله بالا و یا پایین بیایند. هدف استفاده از بالابر خانگی ایجاد راحتی برای آنهاست درعین حال باید امنیت نیز رعایت شود. بالابر خانگی خوب است که تمام استانداردهای لازم را داشته باشد و بتواند امنیت کاربران را حفظ کند.

کلام آخر

استفاده از بالابر خانگی فقط مربوط به یک قشر خاص و یا افراد خاصی نیست و تمام کسانی که خانه آنها موقعیت استفاده از بالابر را دارد باید به میزان اهمیت استفاده از آن فکر کنند. در هنگام انتخاب بالابر باید به نکاتی از جمله ظرفیت، ایمنی، قیمت و نکات دیگر توجه ویژه ای داشته باشید و در هنگام خرید بالابر آن را لحاظ کنید. همچنین استفاده از مشاوره های فروشنده های باتجربه می تواند به شما در این امر بسیار کمک کند و تیم بیسون صنعت در این مسیر در کنار شما خواهد بود.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.