کاربردهای بالابر در انبار لوازم خانگی

مطمئنا نام بالابر به گوشتان خورده است. بالابرها با توجه به نوع کاربری و یا حوزه ای که مورد استفاده قرار می گیرند انواع مختلفی دارند. در تمام مراکز صنعتی، تجاری، فروشگاهی و مسکونی حداقل یک نوع بالابر وجود دارد. بالابرها می توانند برای جابجایی بار، افراد و یا انجام فرایندهای خدماتی مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از بالابر در انبار لوازم خانگی نیز بسیار رایج است

این ماشین یکی از کاربردی ترین تجهیزات در انبارهای مختلف از جمله انبار لوازم خانگی است. برای جابجایی وسایل سنگین از انواع مختلف بالابر در این مراکز می توان استفاده نمود که در ادامه مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

چه نوع بالابری برای انبارهای لوازم خانگی مناسب است؟

همه افراد می دانند بالابر چه کاری انجام می دهد. اما خوب است بدانیم که این دستگاه ها  نیز انواع مختلفی دارند و اگر می خواهیم بالابری بخریم باید با توجه به کار و هدفی که داریم مناسب ترین نوع را انتخاب نماییم. در انبار لوازم خانگی همانطور که از نامش پیداست برای جابجایی وسایل منزل که سنگین هستند از بالابر استفاده می شود و یا حتی برای جابجایی افراد هم می توان از بالابر استفاده نمود.

پر کاربرد ترین نوع بالابر مورد استفاده در انبار، همانند بسیاری دیگر از مراکز فروشگاهی و یا صنعتی، بالابرهای هیدرولیکی هستند. این نوع بالابرنده مزیت های مختلفی دارد که سبب  شده به یکی از محبوب ترین بالابرنده تبدیل شود. سیستم بالابر هیدرولیکی ساده اما کاربردی است. این نوع بالابر دارای یک مخزن مایع یا روغن هیدرولیکی، جک، لوله ها و تجهیزات روغن و یک موتور یا منبع برق است. زمانی که می خواهند وسیله ای را جابجا کنند با روشن شدن موتور ماده هیدرولیکی به درون لوله ها جریان پیدا می کند و فشار هیدرولیکی ایجاد می کنند. این فشار به صفحه یا دیسک بالابر منتقل شده و به این ترتیب می توان وسایل یا بار مورنظر را جابجا کرد. بالابرهای هیدرولیکی خود انواع مختلفی دارند و با توجه به کاربری شان، طراحی و تولید می شوند. پس مهمترین فاکتور در انتخاب نوع بالابر، نوع کاربری آن است.

بالابر در انبار لوازم خانگی به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟

در همه انبارها از این وسیله میتوان علاوه بر جابجایی وسایل و لوازم برای انجام کارهای دیگری نیز استفاده نمود. یکی از کاربردها جابجایی وسایل سنگین است. کاربرد دیگر نصب تجهیزات و دوربین های مداربسته است. این تجهیزات که برای حفظ ایمنی انبار مورد استفاده قرار می گیرند در ارتفاعات نصب می شوند که دور از دسترس اپراتور و سایر افراد است. بنابراین برای نصب نیازمند بالابر می باشند. کاربرد دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که با توجه به توسعه کسب و کارها و نیاز به نگهداری مواد بیشتر در انبارهای چند طبقه به بالابر نیاز است تا بتوانند وسایل و لوازم را طبقه بندی و نگهداری نمایند. بدون استفاده از بالابر این امر امکانپذیر نیست زیرا هم ارتفاع بالاست و هم وسایل سنگین است. علاوه بر این برای شمارش کالاها و وسایل در طبقات مختلف انبار می توان از بالابر استفاده نمود. از طرف دیگر برای تعمیر و نصب دستگاه های تهویه، تجهیزات روشنایی و یا حتی نظافت بخش هایی از انبار که دور از دسترس هستند و ارتفاع زیادی دارند باید از بالابر استفاده نمود.

سخن پایانی

بالابرها به تجهیزاتی تبدیل شده اند که در تمام مراکز صنعتی، تجاری و فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی دارند که به نوع کاربری آن بستگی دارد. خرید بالابر به خصوص بالابرهای هیدرولیکی که محبوب ترین نوع هستند در انبارهای لوازم خانگی نیز یافت می شوند. از این وسیله برای جابجایی لوازم خانگی، نظافت، نصب و تعمیر وسایل و تجهیزات امنیتی، تهویه و روشنایی استفاده می شود.برای اطلاع از مناسب ترین نوع بالابر که نیاز های شمارا به بهترین شکل ممکن برطرف کند با تیم بیسون صنعت در تماس باشید.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.