چرا برون سپاری تعمیرات بالابر برای مجموعه شما مفید است؟

در صنایع مختلف دستگاه ها و ماشین آلات مختلفی مورداستفاده قرار می گیرند. تمام این ماشین آلات در طی زمان نیاز به نگهداری و گاها تعمیر دارند. ممکن است صاحبان کسب و کار از نیروهای متخصص و آموزش دیده در محل کارشان برای تعمیر و یا نگهداری دستگاه ها استفاده کنند. در برخی موارد هم ترجیح می دهند که این کار را برون سپاری نمایند. تعمیرات بالابر و نگهداری از آن نیز در زمره همین ماشین آلات است.

اگر نیروهای حاضر در یک مجموعه وظیفه نگهداری و تعمیر از بالابر را بر عهده داشته باشند، باید آموزش ببینند و مهارت کافی برای این کار را داشته باشند که خود مستلزم هزینه های مادی و غیرمادی برای صاحب آن مجموعه است. در چنین مواردی برخی از صاحبان کسب و کار تعمیرات بالابر را برون سپاری می کنند زیرا به مزایای آن واقف هستند.

علت های اصلی برون سپاری تعمیرات بالابر

چند عامل اصلی وجود دارد که صاحبان کسب و کارها را متقاعد می سازد که بهتر است تعمیرات بالابر را برون سپاری کنند. برخی از این عوامل عبارتند از محدود بودن منابع در کارخانه یا مرکز صنعتی، تخصصی تر شدن کارها، مقرون به صرفه تر بودن برون سپاری و ... که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

۱. محدودیت در منابع اولین علت برون سپاری تعمیرات

در اکثر مواقع سازمان نیروی تخصصی کافی برای تعمیرات بالابر یا سایر ماشین آلات ندارد. از طرفی تجهیزات و ابزار موردنیاز برای تعمیر و نگهداری در همه مراکز صنعتی موجود نیست. بنابراین محدود بودن نیروی انسانی متخصص و تجهیزات موردنیاز می تواند عاملی برای برون سپاری تعمیرات باشد.

۲. تخصصی تر شدن کارها دومین علت برون سپاری تعمیرات

با پیشرفت تکنولوژی و به طبع آن به روز تر شدن ماشین آلات و دستگاه های صنعتی، تعمیرات و نگهداری این دستگاه ها نیاز به افراد متخصصی دارد که به تمام جزئیات و نحوه عملکرد دستگاه آشنایی کامل داشته و با تسلط کامل بر خطاهای احتمالی بتوانند آنها را رفع کنند. حضور این افراد در یک سازمان به عنوان یک عضو یا نیروی ثابت ممکن است هزینه بالایی را به سازمان تحمیل کند. در این مواقع برون سپاری تعمیرات بهتر و منطقی تر است.

۳. کاهش هزینه های تعمیرات بالابر سومین دلیل برون سپاری

در تمام پروژه های صنعتی و عمرانی بخش ماشین آلات و تجهیزات موردنیاز برای آنها هزینه بر است. علاوه بر تمام هزینه های جاری، تهیه و تامین ابزار و تجهیزات موردنیاز برای تعمیرات نیازمند سفر هزینه های بسیار است. برخی از صاحبان کسب و کار که متوجه این هزینه ها هستند، تصمیم به برون سپاری تعمیرات بالابر می گیرند تا هزینه ها را کاهش دهند.

۴. تمرکز بر فعالیت های اصلی سازمان، چهارمین علت برون سپاری

هر سازمان به مرور ابعاد بزرگتری پیدا می کند و توسعه می یابد. به همین میزان با رشد سازمان، هزینه های آن نیز افزایش می یابد که شامل افزایش تعداد پرسنل، هزینه های مالی، انبارداری، تعمیرات و ... می باشد. هر کدام از این موارد نامبرده، بخشی از انرژی سازمان را به خود اختصاص می دهد که به مرور با بزرگ تر شدن سازمان، کنترل آنها مستلزم صرف انرژی بسیار است و ممکن است اهداف اصلی سازمان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین برون سپاری می تواند سبب تمرکز بیشتر صاحب کسب و کار بر فعالیت های اصلی سازمان شده و بدین ترتیب کیفیت خدماتی که سازمان ارائه می کند را حفظ می کند.

نکته پایانی

با پیشرفت فناوری در حوزه صنعت، دستگاه ها و ماشین آلات این حوزه نیز رشد چشمگیری داشته اند. تمام ماشین آلات مانند خرید بالابر نیاز به تعمیرات و نگهداری دارند تا عملکرد خوب و بهینه ای داشته باشند. برخی از صاحبان کسب و کار، ترجیح می دهند تعمیرات بالابر و یا سایر دستگاه ها را برون سپاری کنند زیرا به مزایای این امر واقف هستند. بطور مثال می دانند که برون سپاری تعمیرات بالابر به دلیل محدود بودن منابع انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر و یا نگهداری منطقی و مقرون به صرفه است. از طرف دیگر تعمیرات نیاز به تامین تجهیزات و ابزار تعمیرات دارد که تهیه آنها برای سازمان هزینه مالی بسیار دارد بنابراین برون سپاری گزینه بهتری است. همچنین عوامل دیگری همچون کاهش هزینه های سازمان، و تمرکز بر فعالیت های اصلی سازمان از دیگر دلایل برون سپاری است که با همکاری با بیسون صنعت می توانید از بهترین خدمات استفاده کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.