تفاوت های ظاهری و کاربردی زمین شوی صنعتی و پولیشر

در بسیاری از مراکز صنعتی ماشین آلات و دستگاه های کفشو مورد استفاده هستند و جزء دستگاه های ضروری به شمار می آیند. از میان همه انواع کفشوی صنعتی زمین شوی صنعتی و پولیشر پر کاربردتر و شناخته تر شده هستند. این دو دستگاه کاربرد مشابهی دارند و وظیفه هر دو تمیز کردن و شستشوی سطح زمین است.

تفاوت اصلی آنها در این است که پولیشر زمین را صیقلی و براق می کند. پولیشر و اسکرابر هر دو بطور همزمان کف را شسته و خشک می کنند و به همین دلیل در مراکز مختلف صنعتی و تجاری طرفداران بسیاری دارند. هر دو دستگاه در انواع دستی و سرنشین دار در بازار وجود دارند. برای خرید تمام ماشین آلات باید دقت لازم را به خرج داد و از برند و شرکت معتبر این ماشین آلات تهیه شوند.

تفاوت ظاهری اسکرابر و پولیشر

علیرغم اینکه وظیفه ی هر دو ماشین زمین شوی صنعتی و پولیشر پاک کردن و شستن سطح زمین است و شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند اما تفاوت های ظاهری اساسی نیز دارند. تفاوت های ظاهری این دو دستگاه در بخش مخزن، برس و نوع برق دریافتی آنهاست.

مخزن پولیشر و اسکرابر

اسکرابر دارای دو مخزن است یکی برای آب تمیز و دیگری برای آب کثیف. آب کثیف جمع شده توسط تی و سیستم مکش به مخزن مخصوص منتقل شده و زمین خشک می شود. پولیشر دارای یک مخزن برای آب تمیز است و حتی در برخی از انواع آن هیچ مخزنی وجود ندارد.

برس های پولیشر و زمین شوی صنعتی 

تفاوت دوم آنها در نوع و تعداد برس شان است. بطور معمول اسکرابرها دارای یک یا دو برس غلطکی یا دیسکی هستند که اگر تعداد برس ها بیشتر شود کفشویی دستگاه دقیق تر و بهینه تر است. در پولیشر تنها یک برس دیسکی وجود دارد و چون فشار کمتری تولید می کنند برای براق و صیقلی کردن زمین استفاده می شود. در مقایسه با پولیشر، سرعت چرخش و فشاری که برس زمین شوی صنعتی به زمین وارد می کند بسیار بیشتر است و به همین دلیل سطح زمین پاک می شود.

سیستم برق پولیشر و اسکرابر

برخی از انواع اسکرابر که کاربرد خانگی دارند دارای باتری هستند و قبل از استفاده باید کاملا شارژ شوند. اما انواع بزرگتر که برای مراکز صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، با برق کار می کنند. پولیشرها نیز در دو نوع باتری دار و برقی وجود دارند. زمانی که به برق شهری دسترسی وجود ندارد پولیشر باتری خور انتخاب مناسبی برای نظافت و پولیش کف است.

تفاوت کاربردی زمین شوی صنعتی یا اسکرابر با پولیشر

پولیشر و زمین شوی صنعتی هر دور برای نظافت کف مورد استفاده قرار می گیرند و با وجود شباهت های ظاهری، تفاوت اساسی در عملکرد و کاربرد دارند. همانطور که در بالا اشاره شد اسکرابر به دلیل نوع و تعداد برس ها و مخزن هایی که دارد برای نظافت عمیق سطوح مورد استفاده قرار می گیرد و چون دارای سیستم مکش و مخزن آب کثیف هستند، سطح زمین بلافاصله خشک می شود بنابراین مانعی برای تردد بوجود نمی أورد. پولیشرها بیشتر برای نظافت سطحی و واکس زدن زمین مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت در پهنای شستشوی

دستگاه پولیشر برای استفاده در مقیاس های کوچک کاربرد بیشتری دارد زیرا دارای برس های بزرگ و کوچک است و قابلیت استفاده برای جلادهی سطوح کم عرض را نیز دارد. در حالی که اسکرابر این ویژگی را ندارد و برای نظافت سطوح باریک و کم عرض مناسب نیست.

نکته پایانی

برای نظافت ساختمان ها و یا مراکز مختلف دستگاه های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. پولیشر و اسکرابر دو ماشین نظافتی در ابعاد خانگی و صنعتی هستند که هر کدام کاربرد خاصی دارد. اگر هدف نظافت عمقی سطوح باشد خرید زمین شوی صنعتی انتخاب درست و به جایی است، زیرا عملکرد دستگاه مناسب شستشوی روزانه سطوح کف و محیط های بزرگ است. در مقابل پولیشر بیشتر با هدف جلادهی و صیقل زمین به کار می رود و برای جلوگیری از رسوب و پوسیدگی کف زمین مناسب هستند. بنابراین اگر هدف شما زیبایی و درخشندگی کفپوش هاست بهترین گزینه برای شما پولیشر است. همچنین در محیط های کم عرض نمی توان از اسکرابر به منظور نظافت استفاده کرد و بهتر است برای آنها از پولیشر استفاده شود. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم بیسون صنعت در تماس باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.