آشنایی با خودروبرقی و مزایای استفاده از ماشین برقی

خودروبرقی یا هیدرولیکی برای جابجایی مسافران در فواصل محدود استفاده می شود. این نوع حمل و نقل برقی مسافر، انرژی لازم را از باتری تامین می کند. این روزها به دلیل بحران انرژی، کمبود سوخت های فسیلی و بحران آلودگی محیط زیست، بسیاری از خودروسازان به تولید و نوآوری خودروهای برقی روی آورده اند. یکی ازعواملی که مصرف کنندگان ماشین برقی در درازمدت اهمیت می دهند، صرفه جویی اقتصادی نسبت به استفاده از اتومبیل بنزینی یا دیزلی است. باتری یک ماشین الکتریکی را می توان برای مدت طولانی بدون تعمیر و نگهداری استفاده کرد.

انواع نفربربرقی

ماشین الکتریکی با ظرفیت های مختلف تولید می شوند. این انواع تنوع در نوع استفاده از ماشین برقی وجود دارد. بنابراین دسته بندی این نوع اتومبیل ها بر اساس ظرفیت به شرح زیر است.

1- اسکوتربرقی: نوعی مینی ون برقی است که قابلیت جابجایی یک یا دو نفر را دارد. این مدل خودروی برقی ابعاد و اندازه کوچک تری نسبت به سایر اتومبیل های برقی دارد و به دلیل ظرفیت کمتر باتری به کار رفته در این ماشین برقی، نمی توان انتظار مسافت طولانی را از آن داشت. اسکوترهای برقی عموماً در کارخانه ها و حمل و نقل، افراد دارای معلولیت جسمی استفاده می شوند.

2- خودرو آتشنشانی دو نفره

3- ماشین پلترول برقی 2 نفره

4- آمبولانس برقی با 2 صندلی

5- نفربر برقی 8 نفره

6- وانت برقی

7- نفربر برقی 11 نفره صندلی رو به جلو دور باز

8- نفربر برقی 14 نفره

9- مینی بوس برقی 14 نفره دور بسته

10- نفربر برقی 23 نفره

11- وانت برقی ساده

کاربرد نفربر برقی

محل استفاده از خودرو برقی

مینی ون برقی یا ماشین برقی وسیله ای بسیار مدرن و کارآمد است که در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر طیف گسترده ای از اتومبیل برقی و موتورهای الکتریکی وجود دارد که در خیابان های سطح شهر، مناطق صنعتی، مراکز دانشگاهی و غیره استفاده می شوند. حتی درکشورهای پیشرفته مانند ژاپن، کره جنوبی و آلمان، ایستگاه های شارژالکتریکی و باتری در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

در کشور ایران هنوز استفاده از ماشین الکتریکی در جاده ها عام نشده است. اما اگرتوجه کنید؛ درترافیکهای سنگین سطح شهر تهران مخصوصا در بزرگراه ها خودرو برقی کوچک و متوسط را می بینید که از کنار شما عبور می کنند. از آنجایی که ماشین برقی از گازوئیل یا سوخت فسیلی استفاده نمی کنند، عمر مفید قطعات بسیار بالا بوده و بسیار کارآمد هستند.

در حال حاضر، این نفربرهای برقی، مانند نفربر برقی 14 نفره در مکان هایی مثل:

  • هتل ها
  • اقامتگاه ها
  • نمایشگاه ها
  • کارخانه ها
  • فرودگاه ها
  • ایستگاه های مترو
  • تولیدی ها
  • فروشگاه ها

مزایای استفاده از ماشین الکتریکی چیست؟

اگر تمایل دارید بیشتر درمورد این وسایل نقلیه برقی جذاب بدانید، در زیر به برخی ازمهم ترین مزایای اتومبیل الکتریکی میردازیم.

  • ارزان باشد

بها برق مورد نیاز برای شارژ ماشین برقی کمتر از هزینه ای است که باید برای بنزین مصرف شود.

  • تعمیر و نگهداری آسان تر

درواقع، یک دستگاه الکتریکی شرایط حفظ آسان تری دارد. تعداد قطعات آن کمتر است و در صورت بروز مشکل می توان قطعات لازم را با سرعت بیشتری محیا کرد.

  • آلایش و آلودگی کمترباشد

با استفاده ازخودروهای برقی می توانید به کاهش آلودگی هوا کمک کنید. درواقع سوخت مورد نیاز این خودروهای الکتریکی بنزین نیست، هیچ گونه آلودگی به هوا وارد نمی شود.

  • ایمنی وامنیت بالا

ماشین برقی مانند سایر اتومبیل های بنزینی تحت آزمایش مناسب بودن قرار می گیرند. استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی به دلیل مرکز نقل پایین تر، ایمن تر هستن و این خود باعث می شود در صورت برخورد، مقاومت بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، در غیاب هر گونه سوخت یا گاز قابل احتراق، حتی کمتر احتمال دارد که منفجر شوند.

  • به صرفه و اقتصادی باشد

بها خرید و حتی نگهداری خودرو برقی کمتر از اتومبیل بنزینی است. اگر تمایل دارید در هزینه خود صرفه جویی کنید، خرید نفربربرقی را در اولویت قرار دهید.

چرا باید از خودروهای برقی استفاده کنیم؟

احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که چرا باید از ماشین الکتریکی مانند نفربربرقی استفاده کرد! مطمئنا اولین و بهترین پاسخ به این سوال این است که این اتومبیل ها در مقایسه با خودروهای بنزینی اثرات نامطلوبی ندارند و علاوه بر آن با توجه به قیمت مناسبی که دارند؛ می توان در بسیاری از کارها از آن ها استفاده کرد.

سخن پایانی

هر گونه اطلاعاتی که نیاز است شما در مورد خودرو برقی یا نفربربرقی، بدانید در این متن گفته شده است. اگر تمایل دارید تجربه استفاده از بهترین ماشین برقی با بالاترین و مطلوبترین کیفیت را داشته باشید، هم اکنون با کارشناسان بیسون صنعت در تماس باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.