تجهیزات نظافتی صنایع کاشی و سرامیک و مزایای آن

در صنعت کاشی و سرامیک، تجهیزاتی مانند لوله های ساختمان ها درمعرض آلاینده های مختلف قرار می گیرند. همچنین سطح کف بخش تولید، انبارها و بخش های اداری در اثررفت وآمد افراد، ماشین آلات و فرآیندهای تولید آلوده می شود. درواقع محوطه وانبارهای کارخانه های بزرگ دراین صنایع بخشی دیگراز فرآیند نظافت هستند که باید به آن توجه کرد. به طورکلی مکنده (جارو برقی) درصنعت کاشی و سرامیک به دلیل اینکه میزان قابل توجهی آلودگی در محیط وجود دارد، بسیار حائزاهمیت شده است. بنابراین می توانیم با تجهیزات نظافتی به پاکسازی محیط، برای بهینه سازی در فرآیندهای تولید و بهبود سلامت کارکنان توجه کرد.

در بسیاری از واحدهای صنعتی با هدف اینکه محیط مطلوب و بهداشتی داشته باشند و از هرگونه آلودگی و کثیفی پاک شوند، تجهیزات نظافتی از جمله جاروبرقی صنعتی را برای مجموعه تهیه می کنند.امروزه  دستگاه های جاروبرقی گوناگونی تولید و روانه بازار شده که هرکدام کاربرد و جایگاه منحصر به فرد خود را دارند.

تجهیزات صنعتی برای نظافت در کارگاه کاشی و سرامیک

کارگاه و کارخانه های تولید کاشی و سرامیک در حین فرآیند تولید گرد و غبار زیادی را تولید می کنند که برای سلامتی بسیار مضر است. از همین رو استفاده از تجهیزات نظافتی دراین کارگاه ها بسیار ضروری است. از جمله تجهیزات مورد استفاده در این کارگاه ها میتوان به موارد زیر اشاره داشت:

  • جاروبرقی متحرک برا تمیز کردن کف سالن و نگهداری از ماشین آلات
  • مکنده انتقال مواد
  • جاروبرقی مرکزی ثابت برای نظافت
  • اسکرابر صنعتی برای شستن کف مارگاه

کاربرد جاروبرقی صنعتی در صنعت کاشی و سرامیک چیست؟

جاروبرقی صنعتی یکی از پرکاربردترین تجهیزات در صنعت کاشی و سرامیک است. این دستگاه که با استفاده از پمپ مکش و ایجاد خلاء نسبی در مخزن، آلاینده های محیط را جمع آوری می کند، دارای سیستم فیلتراسیون قوی، موتور قدرتمند و بدنه ای قوی است. با استفاده از جاروبرقی صنعتی، تمیز کردن محیط تولید و کنترل گرد وغبار تولید شده توسط فرآیندهای تولید به طور موثر انجام می شود. در واقع، فرآیندهایی مانند سایش، اختلاط و تخلیه مواد خام برای ایجاد محصول نهایی، مقدار قابل توجهی گرد و غبار و ذرات ریز را در محیط کارخانه های سرامیک ایجاد می کند. ذرات سیلیس که برای سیستم تنفسی انسان مشکل ساز هستند، در این فرآیندها ایجاد می شوند. بنابراین باید به طور موثر و سریع از محیط جمع آوری شوند.

بهترین تجهیزات پاک کردن گردو غبار در کارخانه جات کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک از خاک رس و مواد معدنی مبتنی بر خاک ایجاد می شود. درواقع هنگام برش یا شکستن گرد و غبار ایجاد می کنند. بنابراین ممکن است برای تنفس افرادی که در محیط هستند مضر باشد. این امر به ویژه برای افرادی که قبلاً از بیماری های ریوی مانند آسم یا آمفیزم رنج می برند خطرناک است. علاوه بر این، صنعت کاشی و سرامیک آمریکا بیان می کند که برخی از کاشی های سرامیکی وارداتی از خارج از ایالات متحده ممکن است حاوی سرب باشند، که می تواند درهنگام تخریب یا برش کاشی در هوا منتشر شوند. زمانی که برخی از افراد با این گردوغبارها تماس پیدا می کنند واکنش پوستی از خود نشان می دهند. درواقع غبورات سرامیک ایجاد خارش، قرمزی یا بثورات پوستی ایجاد می کند. به خصوص اگر نگران وجود سرب در کاشی و سرامیک باشید. پس در نتیجه بهتر است پروژه های برش و تخریب کاشی را به یک متخصص برش کار واگذار کنید.

تجهیزات نظافتی کاشی و سرامیک

مزایا و تفاوت نظافت سطوح با اسکرابرها و جاروهای صنعتی

سوییپر(جاروی صنعتی)

قسمت های مختلف کارخانه های صنعتی مثل کاشی و سرامیک، سطح زمین دراثرحرکت ماشین ها و فرآیندهای مختلف آلوده می شوند. تردد افراد یا عوامل دیگر باعث انتشار این آلاینده ها در کارخانه می شود. در نتیجه، این آلودگی ها ممکن است، برای سلامت کارکنان تأثیرمنفی بگذارند. استفاده از تجهیزات نظافتی برای شستشوی سطح زمین به دلیل نیاز به نظافت روزانه، حجم فعالیت ها و میزان فضای کارخانه های کاشی و سرامیک اهمیت زیادی دارند. برای تمیزکردن سطوح، انبارها و جمع آوری آلودگی از مناطق بزرگ کارخانه، سوییپر (جاروی صنعتی) یک انتخاب مناسب و کاربردی است.

اسکرابر(زمین شوی صنعتی)

مدل های سرنشین داراسکرابر، به راحتی و به سرعت ناخالصی ها را از سطوح زمین جمع آوری می کند. اسکرابر (زمین شوی صنعتی) برای شستشو و تمیز کردن سطوح زمین استفاده می شود. خرید اسکرابر صنعتی بهترین انتخاب برای تمیز کردن اولیه محیط می باشد. سطح زمین رد ابتدا به وسیله  برس های چرخشی که آغشته به آب یا مواد شوینده هستند تمیزمی کنند. با کمک یک اسکرابرمی توان فرآیند شستشوی تمام سطوح کف زمین را در محیط های بزرگ مخصوصا کارخانه های کاشی و سرامیک به صورت روزانه با کیفیت و سرعت بالا انجام داد. اسکرابر(زمین شوی صنعتی) به دلیل سرعت و قدرت پاک کنندگی بالا، کاربردی ترهستند و نتایج مطلوب تری را در صنایع با مساحت بزرگتر ارائه می دهند.

کاربرد واترجت صنعتی در صنعت کاشی و سرامیک

سیستم های واترجت صنعتی با استفاده از فشارآب بالا سطوح را ازهرگونه آلودگی پاک می نمایند. این دستگاه ها برای شستشوی قطعات و تجهیزات در کارخانه جات به خصوص صنایع کاشی و سرامیک کاربرد دارند. به طورکلی مزایای واترجت صنعتی برای شستشوی قطعات و تجهیزات به خاطرعملکرد بهتروجلوگیری ازپوسیدگی می باشد. واترجت به وسیله آب و بهینه انواع آلاینده های عمیق و روغنی را از سطح لوله ها و تاسیسات ازبین می برد. درواقع واترجت صنعتی برای شستشوی سطوح ماشین آلات کارخانه جات کاربرد دارند.

سخن آخر:

امروزه با تغییر و گسترش کارخانه جات و صنایع گوناگون، میزان آلاینده های پراکنده درهوا و فضا بیشترشده و در نتیجه نیازمند پاکسازی و شستشو می باشند. بنابراین با پیشرفت تجهیزات نظافتی ازجمله مکنده(جاروبرقی) فرصتی محیا شده تا محیط ها با امکانات بهتری بهینه و پاکسازی شود. اگر به دنبال تجهیزات و ماشین آلات صنعتی با کیفیت هستید برای کسب ازاطلاعات بیشتر می توانید به بیسون صنعت مراجعه نمایید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.