تجهیزات موردنیاز برای نظافت فرودگاه

امروزه با توجه به گسترده بودن فضای فرودگاه استفاده از تجهیزات نظافتی صنعتی مانند اسکرابرصنعتی و جاروبرقی صنعتی لازم است تا این فرآیند به درستی انجام شوند.

نظافت فرودگاه یکی از عوامل بسیار حیاتی در عملکرد صحیح و ایمنی این تسهیلات عمومی است. فرودگاه‌ها به عنوان دروازه ورود و خروج افراد به سراسر جهان، باید به شیوه‌ای کاملاً تمیز و بهداشتی نگهداری شوند تا به سلامتی و راحتی مسافران اطمینان داده شود. نظافت فرودگاه شامل تمیز کردن انواع محیط هایی از جمله سال های انتظار، صندلی ها، سرویس های بهداشتی، پلتفرم ها، سطوح و فضای عمومی است که کارکنان و مسافران از آنها استفاده می کنند. این فرآیند شامل جمع آوری زباله، تمیز کاری سطوح، شستشوی پنجره ها، استفاده از مواد ضدعفونی برای نظافت این محیط ها است. استفاده از مواد شوینده و تجهیزات مناسب در این فرآیند بسیار ضروری است. از جمله تجهیزات ضروری برای این محیط می توان به جاروبرقی صنعتی، دستمال های ضدعفونی، محلول و مواد شوینده با خواص ضد عفونی اشاره کرد که برای حفظ سلامتی محیط و کنترل آلودگی ها و ویروس ها استفاده می شوند. همچنین در طول روز هزاران مسافر از این محیط ها استفاده می کنند و بسیاری از آنها از نقاط مختلف جهان می آیند، بنابراین برقراری استانداردهای بهداشتی بسیار حائز اهمیت است و تاثیر مستقیمی بر رضایت و اعتماد مسافران به فرودگاه و خدمات این مجموعه دارد. نظافت فرودگاه به عنوان یک عامل اساسی در ایجاد تجربه مثبت مسافران و حفظ سلامتی آنها بسیار حائز اهمیت است.

انواع تجهیزات مورد نیاز برای نظافت فرودگاه

در فرودگاه نظافت و بهداشت بسیار حائز اهمیت است.از این رو، استفاده از دستگاه های صنعتی مناسب برای نظافت فرودگاه ها بسیار ضروری است. این دستگاه ها برای پاکسازی سطوح مختلفی از جمله کف، دیوار ها، پله ها، صندلی ها و حتی سقف فرودگاه ها استفاده می شود.
1. نظافت محیط داخلی فرودگاه: نظافت محیط داخلی فرودگاه بر کیفیت سفر مسافران بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل بسیار حائز اهمیت می باشد. یک فرودگاه تمیز و منظم حس آرامش و امنیت را به مسافران می بخشد و موجب می شود تا تجربه سفری لذت بخش برای آنها ایجاد شود. هنگام نظافت محیط داخلی فرودگاه ایمنی مسافران و کارکنان بر همه چیز اولویت دارد به همین دلیل باید از مواد شوینده مناسب و سازگار با محیط زیست استفاده شود تا سلامتی مسافران و کارکنان در خطر نباشد. همچنین در فرودگاه ها نظافت معمولا به صورت شبانه انجام می شود تا مزاحمتی برای مسافران ایجاد نشود. تیم خدماتی فرودگاه برای نظافت محیط داخلی فرودگاه از تجهیزات مکانیزه مانند، واتر جت ها، جاروبرقی صنعتی و اسکرابر صنعتی برای تمیز کردن سطوح استفاده می کنند.
2. نظافت کاناپه و صندلی های فرودگاه: مبل شوی صنعتی و اسکرابر برای تمیز کاری مسیرها، پله ها،راهروها و سایر مناطق پر رفت و آمد فرودگاه استفاده می شوند. طراحی آنها امکان رسیدن به نقاط دور را فراهم می کند و با قدرت و عملکرد بالا بع تمیزی کامل این مناطق می پردازند.
3. نظافت سقف و دیوار های فرودگاه: واترجت صنعتی و نماشوی برای تمیز کاری و ضدعفونی سقف و دیوارهای فرودگاه استفاده می شوند. طراحی این دستگاه ها به گونه ای است که به سطوح بالا و دور از دسترس دسترسی داشته باشند و با استفاده از ابزار های مناسب به تمیزی و ضدعفونی کردن این سطوح بپردازند.
4. نظافت رمپ ها و باند فرودگاه: سوییپر دستگاه پیشنهادی برای این محیط ها است. رمپ ها، باند فرودگاه، مسیرهای تاکسی رانی و راهروها بخش هایی از فرودگاه هستند که نیاز به نظافت مداوم دارند. عموما آلاینده های موجود در این بخش از شن، ماسه، گرد و غبار و آلاینده های جامد است که ممکن است وجود این آلاینده ها در عملکرد فرودگاه اختلال ایجاد کند. سوییپر یک جاروی اتوماتیک است که چنین آلاینده هایی را جمع آوری می کند.

اهمیت استفاده از اسکرابر صنعتی و جارو برقی صنعتی در نظافت فرودگاه

برای نظافت فرودگاه، استفاده از اسکرابر صنعتی و جاروبرقی صنعتی امری ضروری است. این دو تجهیزات کاربردی توانایی جمع آوری آلودگی های مختلف از جمله گرد و غبار، خاک، زباله و مایعات را دارند و به عنوان تجهیزات اصلی در فرآیند نظافت فرودگاه شناخته می شوند. استفاده از اسکرابر صنعتی برای شستشوی سطوح بزرگ فرودگاه ها از جمله کف ها و پله ها بسیار موثر است. این دستگاه ها با قدرت بالا و قابلیت شستشوی خودکار، به تمیزی عمیق و کامل سطوح می پردازند و آلودگی های مختلف را از بین می برند. همچنین، اسکرابرها به دلیل قدرت برش و خشک کردن، از تأخیر در فرآیند نظافت جلوگیری می‌کنند و به صورت تاثیرگذاری به بهداشت و تمیزی فرودگاه‌ها کمک می‌کنند.جاروبرقی صنعتی نیز برای جمع‌آوری گرد و غبار، خاک و زباله از سطوح فرودگاه‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها با طراحی‌های مختلف، امکان دسترسی به نقاط مختلف و دور از دسترس را فراهم می‌کنند و با قدرت مکش بالا، به طور کامل آلودگی‌ها را از بین می‌برند. همچنین، جاروبرقی‌های صنعتی به دلیل کارایی و عملکرد قابل اعتماد، به بهره‌وری و افزایش کارایی کارکنان نظافت کمک می‌کنند و از هزینه‌های اضافی در فرآیند نظافت جلوگیری می‌کنند.

کلام پایانی

استفاده از اسکرابر صنعتی و جاروبرقی صنعتی برای نظافت فرودگاه‌ها، به دلیل کارایی و سرعت ضروری است و تاثیر بسزایی در بهداشت و تمیزی فرودگاه دارد. همچنین تجهیزات صنعتی نظافتی باعث سهولت در انجام کارهای سخت و سنگین نظافت می شوند و موجب می شوند تا شما به سرعت نتیجه دلخواهتان را بدست آورید. کارشناسان مجموعه بیسون صنعت با مشاوره رایگان و بررسی نیاز های شما بهترین تجهیزات را برای نظافت فرودگاه به شما پیشنهاد می نمایند. 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.