نکات مهم در مورد پاوریونیت بالابر

پاور یونیت بالابر یک تکنولوژی جدید و نوآورانه است که امکان افزایش توانایی انتقال انرژی الکتریکی را در شبکه های برق فراهم می کند. از آنجایی که بالابرهای هیدرولیکی مزایای زیادی دارند به مرور جایگزین تجهیزات و دستگاه های قدیمی تر شده اند. بالابر ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که یکی از قسمت های مهم آن پاوریونیت می باشد. در این مقاله به بررسی نکات مهم در مورد پاوریونیت بالابر می پردازیم.

پاور یونیت بالابر

پاوریونیت بالابر بخش مهمی از یک بالابر است که برای افزایش انتقال انرژی الکتریکی و بهبود عملکرد شبکه برق استفاده می شود. پاوریونیت به جای استفاده از ترانسفورماتورهای قدیمی، از سوئیچ های نیمه هادی برای تبدیل و کنترل جریان الکتریکی استفاده می کند. این سوئیچ ها برای انتقال انرژی با فرکانس بالا و به صورت پویا کنترل می شوند به این صورت که ورودی از طریق ترانسفورماتور را به فرکانس بالا تبدیل کرده و سپس انرژی الکتریکی را به صورت مستقیم به خروجی منتقل می کنند. انتخاب پاوریونیت مناسب برای هر بالابر به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:
• وضعیت محیطی که بالابر در آن نصب می شود
• مسافتی که بالابر قرار است در آن حرکت کند
• سرعت حرکت بالابر
• اندازه فضای بالابر یا مقدار باری که قرار است با آن جابجا شود
برای اینکه بهترین پاوریونیت را برای بالابر خود انتخاب کنید باید بخش های مختلف آن از کیفیت خوبی برخوردار باشند. بعد از این مرحله، مونتاژ کردن این بخش ها در کنار هم بسیار مهم می باشد. در ادامه بخش های مختلف پاوریونیت را با هم بررسی می کنیم.

بخش های مختلف پاوریونیت بالابر

برای انتخاب پاوریونیت باکیفیت برای بالابر، لازم است بخش های مختلف آن را بشناسیم.
• المنت پاوریونیت بالابر: معمولا برای حفظ دمای مطلوب و عملکرد بهیه قطعات الکترونیکی در داخل آن استفاده می شود. این سیستم مسئول حذف گرما و کنترل دمای داخلی پاوریونیت است و بالابرهایی که در مناطق سردسیر استفاده می شوند، نقش بسزایی دارد.
• محفظه روغن پاوریونیت بالابر: معمولا به صورتی طراحی شده است که به روغن اجازه دهد در اطراف قطعات پاوریونیت گردش داشته باشد و گرمای تولید شده را جذب کرده و با استفاده از سیستم خنک کننده مایعات، این گرما را به محیط بیرونی منتقل کند.
• سیستم خنک کننده پاوریونیت بالابر: پاوریونیت نیاز به سیستم خنک کننده دارد تا حرارت تولید شده حین کار را تخلیه کند. این سیستم شامل رادیاتورها، فن ها و سیستم های خنک کننده هوا می باشد.
• مبدل پاوریونیت بالابر: این قسمت مسئول تبدیل ورودی AC به DC یا برعکس می باشد. مبدل می تواند به شکل تک فاز و یا سه فاز باشد و به منظور تامین برق برای بخش های دیگر پاوریونیت استفاده می شود.
• سایلنسر پاوریونیت بالابر: برای جلوگیری از انتشار نویز و ارتعاشات به محیط خارجی و حفظ سطح صدای بهینه در استفاده از پاوریونیت مورد استفاده قرار می گیرد.

سرویس دهی به موقع پاوریونیت بالابر

یکی از نکاتی که در مورد پاوریونیت بالابر مهم و ضروری است، داشتن دوره های سرویس دهی منظم برای عملکرد بهتر آن می باشد. انجام این دوره ها به صورت منظم باعث افزایش عمر مفید بالابر می شود. از طرفی در کارایی بالابر تاثیر بسزایی دارد بطوریکه حرکت یکنواخت بالابر را حفظ میکند و هزینه های تعمیرات را در بلند مدت کاهش می دهد. همچنین از آسیب احتمالی به بخش های دیگر پاوریونیت جلوگیری می کند.


کلام آخر
در خرید بالابرها باید به نکات مختلفی توجه کنید تا در نهایت بتوانید بهترین استفاده را از آن ها داشته باشید. لازم است در انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات بالابر دقت کنید و کیفیت محصولات قبلی آن ها را بررسی کنید. استفاده از تجهیزات و قطعات بی کیفیت و ارزان، هزینه های شما را در بلند مدت افزایش می دهد. لازم است در زمان نصب بالابر نیز از متخصصان این حوزه کمک بگیرید زیرا مونتاژ کردن بخش های مختلف پاوریونیت بالابر در کیفیت نهایی کار تاثیر بسزایی دارد. شرکت بیسون صنعت آماده ارائه خدمات متناسب با نیاز شما جهت خرید بالابر می باشد، همچنین می توانید سوالات خودتان را از طریق تماس تلفنی از کارشناسان این مجموعه بپرسید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.