کاهش هزینه های نظافت سالن های ورزشی با استفاده از اسکرابر صنعتی

امروزه سالن های ورزشی جزو مکان های محبوبی هستند که به تعداد زیاد در سطح شهرها در دسترس هستند. استفاده از این سالن ها و انجام فعالیت های ورزشی مختلف در آن ها، موجب ایجاد آلودگی در سطح زمین و کفپوش سالن می شود که ایمنی و بهداشت محیط را کم می کند. برای نظافت محیط می توان از روش دستی و سنتی (استفاده از تی و آب) استفاده کرد اما روش مدرن تر و اقتصادی تری که می توان برای نظافت سالن های ورزشی به کار برد، استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی می باشد. در ادامه به بررسی اسکرابر صنعتی و نقش آن در کاهش هزینه های نظافت سالن های ورزشی می پردازیم.

چه نوع آلودگی بر روی سطوح سالن های ورزشی ایجاد می شود؟

آلودگی در سالن­های ورزشی معمولاً به دلیل استفاده فراوان افراد و انجام فعالیت های بدنی شدید و تعریق ورزشکاران اتفاق می افتد که می تواند باعث کاهش کیفیت هوای داخلی، افزایش خطر ابتلا به عفونت ها و افزایش هزینه های نظافت و تعمیرات شود. استفاده از اسکرابر صنعتی می تواند به عنوان راهکاری برای کاهش هزینه های نظافت سالن ها با کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوای داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

چرا نباید از روش سنتی برای نظافت سالن های ورزشی استفاده کرد؟

در گذشته شستشوی سطح سالن ورزشی به روش دستی یعنی استفاده از تی نظافتی و سطل آب، به نظر کافی می آمد. اما با مرور زمان ناکارآمد بودن این روش ثابت شده است. روش سنتی، توانایی پاک کردن آلودگی ها و ذرات ریز به طور کامل را ندارد. در نتیجه، باقیمانده آلودگی ها و ذرات همچنان روی سطح سالن باقی می مانند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات بهداشتی شوند. در روش دستی به دلیل پخش شدن آب آلوده بر روی کل سطح، احتمال رشد باکتری های مخرب و در نتیجه سرایت بیماری زیاد می شود. از طرفی بدلیل استفاده از نیروی انسانی سرعت انجام کار در مقایسه با روش مدرن کم می شود. دلیل دیگر اینکه چرا نباید از روش سنتی برای نظافت سالن های ورزشی استفاده کرد، این است که در این روش سطح زمین خیس باقی می ماند و موجب ایجاد خطراتی برای کاربران سالن می شود. به طور کلی، استفاده از روش سنتی و دستی برای نظافت سالن های ورزشی می تواند هزینه های بیشتر، کارآیی محدودتر و نیاز به تلاش و زمان بیشتری داشته باشد.

استفاده از زمین شوی صنعتی برای نظافت سالن ورزشی

استفاده و خرید کف شوی صنعتی برای نظافت سالن های ورزشی می تواند روشی کارآمدتر و موثرتر برای کاهش هزینه های نظافت و بهبود کیفیت هوای داخلی سالن باشد. در ادامه برخی از مزایا و دلایل استفاده از زمین شوی صنعتی برای نظافت سالن های ورزشی را بیان می کنیم.

کارآیی بالا: زمین شوی صنعتی با تکنولوژی پیشرفته ای طراحی شده که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد. زمین شوی صنعتی می تواند با استفاده از برس ها و سیستم های جاروبرقی قوی که دارد، به صورت کامل آلودگی ها را از سطح زمین ورزشی پاک کند.

کاهش هزینه های نظافت: استفاده از زمین شوی صنعتی می تواند هزینه های نظافت سالن های ورزشی را به طور قابل توجهی کاهش دهد. با کاهش نیاز به نیروی انسانی، زمان کوتاه تر برای نظافت و استفاده بهینه از آب و مواد شوینده، هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد.

صرفه جویی در زمان، بهبود کیفیت هوای داخلی و زیاد شدن عمر کف پوش از دیگر مزایای استفاده از اسکرابر صنعتی در سالن ورزشی می باشد.

نظافت کفپوش چوبی سالن های ورزشی

نظافت صحیح کفپوش های چوبی باعث افزایش طول عمر آن ها و کم شدن هزینه های مربوط به تعمیر و تعویض آن ها می شود. در سالن های ورزشی که کفپوش چوبی دارند مانند سالن های ورزش بسکتبال،  زمانی میتوان از زمین شوی صنعتی سالن ورزشی استفاده کرد که هیچ زباله ای بر روی سطح زمین وجود نداشته باشد. بدلیل برس هایی که در زیر کفشوی صنعتی تعبیه شده است، هنگام چرخش برسها اگر زباله ای باشد، موجب ایجاد خط و خش بر روی کفپوش های چوبی می شود. در صورت وجود نداشتن زباله، این زمین شوی بهترین عملکرد را دارد و می تواند با مکانیزم مکش قوی و خشک کنی که دارد، تمام رطوبت موجود را از بین ببرد و در نتیجه سالن بعد از تمام شدن نظافت بلافاصله قابل استفاده می باشد.

چگونه کف شوی سالن ورزشی مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب کف شوی مناسب سالن ورزشی نیازمند بررسی چند عامل می باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

نیازهای سالن ورزشی: در نظر داشته باشید که هر سالن ورزشی نیازهای خاص خود را دارد. نیاز به بررسی است که زمین شوی انتخاب شده، توانایی پاکسازی و تمیزکاری سطح مورد نیاز سالن ورزشی شما را داشته باشد.

نوع سطح زمین: توجه کنید که زمین شوی انتخابی قابلیت شستشو و پاک کردن سطح زمین را به خوبی داشته باشد. برخی از زمین شوی ها برای سطوح خاصی مانند کفپوش چوبی یا مصنوعی بهینه شده اند.

کارایی و بهره وری: از نظر کارایی و بهره وری، اسکرابر انتخابی باید قدرت پاک کنندگی و ضدعفونی کردن مناسبی داشته باشد. قدرت جاروبرقی، فشار آب، حجم مخزن آب و .... از ویژگی های فنی مهم در این زمینه هستند.

سخن آخر

پیشنهاد می شود هنگام انتخاب اسکرابر صنعتی، با مشاوران تولیدکنندگان و تأمین کنندگان معتبر صحبت کنید و نیازهای خاص سالن ورزشی خود را با آنها بررسی کنید. همچنین، نظرات و تجربیات سایر کاربران و مشتریان نیز می تواند به شما کمک کند تا زمین شوی مناسب را برای سالن ورزشی خود انتخاب کنید. همکاران ما در بیسون صنعت پاسخگوی سوالات شما عزیزان در این زمینه هستند.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.