استفاده از بالابر صنعتی چه کاربردهایی دارد؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات، بالابرهای صنعتی در صنایع و فعالیت های مختلف کاربردهای گسترده ای دارند. از اسم این ماشین آلات واضح و مشخص است که برای بلند کردن و جابجایی اجسام و اشخاص استفاده می شوند. از آنجایی که بالابر های صنعتی دستگاه های مقاومی هستند و هزینه آنها نسبت به کارایی زیادی که دارند، مناسب می باشد، در فعالیت های صنعتی نقش بسزایی دارند. استفاده از بالابر صنعتی سرعت کار را بیشتر می کند و ایمنی را بهبود میبخشد. بالابر ها با توجه به ظاهر و نوع کاربردی که دارند در انواع مختلفی دسته بندی می شوند. همچنین کاربرد آن ها بر مبنای شکل ظاهری و توان و قدرت بالابر متفاوت می باشد که در ادامه برخی از کاربردهای اصلی بالابرها را مرور می کنیم.

کاربرد بالابر در صنعت ساخت و ساز

کاربرد بالابر در صنعت ساخت و ساز از معمول ترین مواردی است که در مکان های عمومی و صنعتی مشاهده می کنیم. در ساختمان سازی، بالابرهای صنعتی برای بالا بردن مصالح ساختمانی مانند بلوک های بتنی، سقف ها، وسایل ساختمانی و مواد ساختمانی استفاده می شوند. در ساختمان های چندین طبقه استفاده از بالابر های صنعتی برای حمل و جابجایی اشخاص و کالا ها باعث صرفه جویی چشمگیری در زمان می شود. از جمله بالابرهای صنعتی که در این حوزه استفاده می شوند، میتوان بالابرهای مفصلی و آکاردئونی را نام برد. نکته ای که در استفاده از بالابر در صنعت ساخت و ساز حائز اهمیت است، مهارت اپراتوری است که از بالابر استفاده می کند. به این دلیل که در محیط های صنعتی موانع و سیم های برق در ارتفاع وجود دارد، که اپراتور باید با توجه به تجربه ای که دارد از احتمال وقوع حوادث جلوگیری کند.

کاربرد بالابر صنعتی در نگهداری و تعمیرات سیستم های برقی

کاربرد بالابر صنعتی در نگهداری و تعمیرات سیستم های برقی، ترانس های جریان فشار، چراغ های راهنمایی و رانندگی و ... از جمله مواردی است که آن را بررسی می کنیم. در زمینه نگهداری و تعمیرات کابل های برق، بالابرهای صنعتی برای انجام فعالیت‌ های زیر استفاده می‌شوند:

  • نصب و تعویض کابل ‌ها: بالابرهای صنعتی برای بلند کردن و جابجایی کابل‌های برقی با وزن و طول بزرگ استفاده می‌شوند که شامل کابل‌های برق اصلی، کابل‌های فیدر و کابل‌های اتصالات می‌شود.
  • نصب و تعویض تجهیزات الکتریکی: بالابرهای صنعتی برای نصب و تعویض تجهیزات الکتریکی نظیر تابلوهای برق، سوئیچ‌ ها، محافظ‌ ها و سایر قطعات الکتریکی استفاده می‌شوند.
  • تعمیر و بازرسی کابل‌ ها: بالابرهای صنعتی به تکنسین ‌ها این امکان را می‌دهند تا به کابل ‌های برقی دسترسی داشته باشند و تعمیرات لازم را انجام دهند.

کاربرد بالابر صنعتی در تعمیر و نگهداری هواپیما

بالابر ها در تعمیرات و نگهداری هواپیما ها نقش مهمی دارند. برای بلند کردن و جابجایی قطعات سنگین هواپیما مانند موتورها، اجسام بزرگ، برخی قطعات ساختاری و سیستم ‌های پیچیده استفاده می‌شوند. همچنین، امکان نصب دقیق قطعات را فراهم می‌کنند. به تکنسین ها و تعمیرکاران  این امکان را می دهد که به بخش‌های داخلی و خارجی شامل سطوح بالا و پشت بال ‌ها، کابینه هواپیما، موتورها، مخازن سوخت و سیستم‌ های الکتریکی و الکترونیکی هواپیما دسترسی داشته باشند. استفاده از بالابر تک نفره در این صنعت بسیار کاربردی می باشد.

کاربرد بالابر صنعتی در شستشو و تمیزکاری پنجره

کاربرد بالابر صنعتی در شستشو و تمیزکاری پنجره ساختمان های مرتفع در فضاهای تجاری، اداری و مسکونی که دسترسی راحتی ندارند، رایج می باشد. به طور کلی با استفاده از بالابرهای صنعتی، عملیات شستشوی پنجره ها سریعتر، کارآمدتر و ایمن ‌تر می باشد و  به طور موثرتری می‌توانند به پنجره‌ های مرتفع دسترسی پیدا کنند.

 کاربرد بالابر صنعتی در اجرای برنامه هنری

با توجه به اینکه کاربرد بالابر صنعتی در اجرای برنامه هنری غیر معمول می باشد اما به هنرمندان و تیم‌های فنی امکان می‌دهند تا ایده‌ های خلاقانه خود را در اجراهای هنری به واقعیت تبدیل کنند. از بالابر ها برای نصب و جابجایی دکوراسیون های بزرگ و سنگین، نورپردازی های هنری، جایگذاری تجهیزات صوتی و ... استفاده می شود. رایج ترین استفاده بالابر در برنامه های کنسرت ها می باشد و معمول ترین نوعی که استفاده می شود بالابر آکاردئونی است.

کاربرد  بالابر صنعتی در رویدادهای ورزشی

کاربرد بالابر صنعتی در رویدادهای ورزشی در استادیوم ها و ورزشگاه ها نیز رایج می باشد. عموما از بالابر های مفصلی در مجموعه های ورزشی برای تعمیرات اسکوربوردها استفاده می کنند. همچنین در بعضی از وقایع ورزشی که نیا به نظارت نیرو های امنیتی می باشد، با استفاده از بالابرهای نفر بر نظارت بهتری بر جمعیت دارند.

جمع بندی

با توجه به کاربردهایی که برای بالابرهای صنعتی بیان کردیم، به این نتیجه می رسیم که امروزه استفاده از بالابرها نقش چشمگیر و بسزایی دارد. به خصوص در شهرهای بزرگ که ساختمان های مرتفع زیادی در حال ساخت و ساز می باشد و سیستم کابل کشی پیچیده تری دارند، استفاده از بالابر حائز اهمیت می باشد.

کارشناسان ما در شرکت بیسون صنعت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان و ارائه خدمات در جهت تهیه بالابر می باشند. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید، می توانید از طریق تماس تلفنی با آنان ارتباط برقرار کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.