تفاوت کف سابی و کف شویی

کفسابی یکی از بهترین روش هایی است که به کمک آن می توانید فضا را تمیز و درخشان کنید.  کف کاشی به دلیل دوام، هزینه مناسب و نگهداری آسان که در مقایسه با کفپوش فرش دارد محبوبیت زیادی را کسب کرده است. معمولا پس از اتمام کار ساختمان به دلیل ریختن مصالح، کف ساختمان کثیف شده و جلوه زیبایی ندارد، همچنین پس از گذشت چند سال از ساخت بنا، به دلیل تردد کف ساختمان مقداری کدر می شود و جلوه خود را از دست می دهد. در چنین شرایطی یکی از روش های بازگشت جلوه کف ساختمان استفاده از خدمات کفسابی است اگر به دنبال دستگاه های صنعتی  مناسب جهت نظافت هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کفسابی چیست؟

هدف کلی از عملیات کفسابی جلادهی، رفع ناهمواری ها، حذف خط و خش و براق کردن سطوح در کنار نظافت و شستشو می باشد. کف پوش های مراکز اداری، صنعتی، تجاری، فرهنگی و اداری به دلیل تردد زیاد، دچار رسوب و جرم گرفتگی می شوند، به همین دلیل پس از گذشت مدتی این رسوبات موجب فرسایش و کاهش عمر کف پوش ها می گردد. با کفسابی می توانید اکثر مشکلات سطح سنگ را از بین ببرید. این عمل محیط کار شما را بسیار تمیز می کند و جلوه بیشتری به مراکز اداری، تجاری، منازل مسکونی و پارکینگ ها می دهد.

مزایای کفسابی

با کفسابی علاوه بر اینکه سطح کفپوش ها را می توانید بشویید، جرم و رسوبات موجود روی سطوح نیز از بین می­رود و در نهایت سطوح کاملا براق شده و زیباتر به نظر می رسند. همچنین این عملکرد موجب افزایش طول عمر و دوام بیشتر این کف­پوش­ها می­شود. امروزه با توجه به پیشرفت تجهیزات و دستگاه ها، خدمات کفسابی برای کلیه متریال به کار رفته در سطوح امکان­پذیر می باشد.

کف شوی چیست؟

کف شوی صنعتی یا اسکرابر صنعتی یک دستگاه با عملکرد مکانیزه است که در حال حاضر در  بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک جایگزین روش های قدیمی و دستی برای شستشوی سطوح کف می باشد. نظافت توسط زمین شوی یا کف شوی صنعتی بدون دخالت دست صورت می گیرد. به طوری که ابتدا سطح برس زنی شده و سپس تی و موتور مکش آلودگی ها را از روی سطوح پاک می کنند. این دستگاه صنعتی دارای دو مخزن است که یکی از این مخزن ها را به منظور تامین آب، هنگام شستشو پر می­کنند و دیگری هنگام کار با دستگاه به منظور جمع­اوری آب آلوده توسط موتور مکش پر می شود. کف شوهای صنعتی در دو مدل دستی (بدون سرنشین) و خودرویی (سرنشین دار) طراحی و ارائه شده اند. در مدل های دستی کاربر پشت دستگاه قرار گرفته و وظیفه هدایت دستگاه را بر عهده دارد، اما در مدل های خودرویی کاربر روی صندلی دستگاه قرارگرفته و با فرمان و پدال گاز دستگاه را هدایت می نماید.

تفاوت کف شویی با کفسابی

اکثر افراد در بسیاری از مواقع کفسابی و کف شویی را یک عملکرد تلقی می کنند، در صورتی که عملکرد این دو دستگاه کاملا متفاوت بوده و تجهیزاتی که در این دستگاه ها به کار رفته نیز متفاوت است. کفسابی عملیاتی است که به منظور صاف و صیقلی نمودن سطوح کفپوش­ها و جلوه زیبایی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت کف‌سابی فرآیند پوشش دادن کف سطح با مواد مختلف مانند رزین‌ها یا پلیمرها می‌باشد. این فرآیند به منظور ایجاد یک لایه محافظ بر روی کف و بهسازی ظاهر آن انجام می‌شود. کف‌سابی معمولاً در مکان‌هایی که نیاز به یک سطح پوششی مقاوم و جذاب دارند، مانند ادارات، مغازه‌ها و منازل، انجام می‌شود. این روش امکان انتخاب از بین متنوعی از رنگ‌ها و طرح‌ها را فراهم نموده و به ایجاد یک کف بسیار زیبا و انعطاف‌پذیر کمک می‌کند.

 اما کفشویی به معنای شستشوی عمیق سطوح کف پوش ها می باشد. به همین دلیل عملکرد و کاربرد این دو دستگاه کاملا متفاوت بوده و برای انجام آن ها نیاز به تجهیزات نظافتی مختلفی نیز می باشد. در واقع کف شویی فرآیند تمیزکاری کف سطح با استفاده از دستگاه‌های صنعتی مانند اسکرابر صنعتی است. این فرآیند معمولاً در محیط‌های صنعتی و تجاری انجام می‌شود. تفاوت اصلی کف شویی با کف‌سابی در روش اجرا و مواد است. در کف شویی، از دستگاه‌های قدرتمندی برای شستشوی عمقی کف استفاده می‌شود، که معمولاً با آبکشی و حذف زباله‌ها همراه است. این فرآیند به تمیزکاری کف و از بین بردن آلاینده‌ها و ذرات ریز از سطح کف کمک می‌کند.

سخن پایانی

امروزه شاهد پیشرفت چشمگیری در تولید دستگاه های صنعتی نظافتی هستیم بدین معنا که متخصصان دستگاه های زیادی را با هدف مقرون به صرفه بودن و راحتی کار ارائه کرده اند. در این نوشتار کف شوی صنعتی و کفسابی صنعتی و تفاوت این دو دستگاه را بیان نمودیم. با توجه به این توضیحات، در می یابیم که با توجه به نیاز و هدف، می توانیم از کف سابی یا کف شویی برای تمیزتر و زیباتر شدن کف و سطوح استفاده کنیم. برای تهیه دستگاه های صنعتی نظافتی می توانید با کارشناسان بیسون صنعت در تماس باشید.

 

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.