چک لیست نظافت بیمارستان

مشخصا بیمارستان ها و کلینیک ها از مکان های شلوغ هستند. همچنین نیاز است در این مکان ها اصول بهداشتی کاملا رعایت شود، پس باید از آخرین و به روزترین تکنولوژی های نظافت به این منظور استفاده کرد. در غیر این صورت پیشگیری از انتقال و سرایت بیماری ها و آلودگی های بیمارستانی موجب دردسر می شود. از این رو هر قسمت از بیمارستان برای ایجاد نظم و نظافت نیازمند راهکار ایده آل خود است. قطعا نظافت دقیق و روتین فضاهایی با متراژ کم با مساحت های زیاد متفاوت است یا نظافت سالن گردهمایی تا آشپزخانه راهکار خاص خود را می طلبد.

مخصوصا به خاطر پر رفت و آمد بودن جاهایی مثل بیمارستان و کلینیک ها، کمبود وقت اجازه ی نظافت چند مرحله ای و کامل را نمی دهد. بنابراین راه انتخابی ما باید کاربردی و دقیق باشد. رعایت استانداردها و پروتکل های بهداشتی هم نیازمند صرف هزینه ی بالا و هم تحمیل فشار بر نیروی کار است. ما با معرفی بهترین و آخرین مدل ابزارآلات تلاش می کنیم تا رعایت موازین بهداشت و سامت در محیط های بیمارستانی برای شما ساده تر محقق شود.

نظافت بخش پذیرش و ورودی بیمارستان ها

بخش هایی مثل پذیرش بیمارستان و راهروها از قسمت هایی هستند که به صورت بیست و چهار ساعته در آن ها رفت وآمد هست پس زمان کافی برای یک نظافت ایده آل وجود ندارد. همان طور که می دانید اجرای سه گانه ی نظافت اولیه، نظافت ثانویه و نظافت کامل کار را سخت می کند. پس بهتر است برای سطوح کف مختلف راهکار متفاوتی برگزینیم تا به نتیجه ی دلخواه دست یابیم.

نظافت ورودی بیمارستان ها با زمین شوی حرفه ای

در این موارد استفاده از اسکرابر سرنشین دار B 90 پیشنهاد می شود؛ زیرا برای پاک کردن فضاهایی با متراژ بالا ساخته شده است پس برای شست وشوی کف محیط هایی مانند پذیرش و سالن های انتظار مناسب است. وظیفه ی این ماشین نظافتی پاک کردن زمین است به طوری که پس از کار با دستگاه سطح کف به طرز محسوسی می درخشد.

نظافت سریع و حرفه ای راهروها

اسکرابر دستی BD 50/40 RS برای نظافت راهروها پیشنهاد می شود؛ زیرا که قدرت مانور این ماشین مناسب برای این فضاهاست. همچنین پس از اجرای نظافت اولیه می توان برای تثبیت کار از این ماشین استفاده کرد. کار با این دستگاه بسیار ساده است که برای محیط های پر رفت وآمدی مثل راهروها امتیاز بزرگی به شمار می آید.

کارایی و بهره وری

اگر زمین شویی نیاز دارید که قابلیت تنظیم بالایی داشته باشد، خرید اسکرابر صنعتی B 60 مناسب شماست. این زمین شو می تواند استانداردهای بهداشتی را در حد اعلا پیاده کند. قدرت مکش ماشین و سرعت برس ها آلودگی و گرد و غبار را تا حد امکان برطرف می کند.

شست وشوی حرفه ای فرش و موکت با سرعت بالا

دستگاه موکت شو به شرط آن که زمان کافی برای نظافت داشته باشیم، برای تمیز کردن سطوح موکت شده مناسب است. این دستگاه با کمک مواد شوینده ی مخصوص می تواند پاکیزگی مورد تأیید شما را رقم بزند. دستگاه موکت شو با تکنولوژی خاص خود کاری می کند که در مدت زمان بیست دقیقه موکت نظافت شده قابل رفت وآمد و کاملا خشک باشد.

کم صداترین جاروبرقی (در کلاس خود)

جاروبرقی صنعتی T 12/1 eco قادر است پاکیزگی و نظافت بهداشتی مورد نیاز بخش های مختلف بیمارستانی را انجام دهد. نکته مثبت این جاروبرقی این است که در دسته خود از شمار کم صداترین جاروهاست که این ویژگی برای محیط های بیمارستانی امتیاز مثبتی به حساب می آید و این جارو را به یک جارو حرفه ای تبدیل می کند.

همچنین دستگاه پولیشر BDP 43/450 C Adv برای پولیش زدن سطوح کف کاربرد دارد. این دستگاه به راحتی لکه ها و کثیفی ها را برطرف می نماید و باعث صرفه جویی در زمان می شود. این دستگاه گزینه مناسبی برای استفاده در مکان های پر رفت وآمد است. همچنین از آنجایی که برقراری سکوت در بیمارستان به جهت تأمین آسایش بیماران از اولویت هاست، سروصدای کم این ماشین امتیاز مثبت دیگری دربردارد.

جاروبرقی های صنعتی با مکش قدرتمند

از آنجا که هر روزه نیاز است آب یا سایر مایعات ریخته شده بر کف بیمارستان ها جمع شود، استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی آب و خاک پیشنهاد می شود.

نظافت ایده آل

پولیش زدن کف فضاهای پر رفت وآمد که در تماس با مواد ضدعفونی کننده بسیاری هستند، لازم و ضروری است. پولیشر BDP 50/1500 دستگاهی است که در کم ترین زمان، بهترین نتیجه را برای محیط هایی با رفت وآمد دائمی ارائه می دهد.

کف پوش های بافت دار

برای نظافت درزها و شکاف های کف پوش ها استفاده از زمین شوی BR 40/10 با تکنولوژی غلتکی توصیه می شود. این دستگاه برای نظافت مکان هایی که باید استانداردهای بهداشتی بالایی را رعایت کنند، کاربرد دارد.

نظافت شیارها و درزها

بخارشوی DE 4002 را برای پاک کردن حمام ها می توانید استفاده کنید. این دستگاه بدون هیچ مشکلی اثرات صابون ها و شامپو های باقی مانده در حمام ها را به راحتی می زداید.

نظافت بیمارستان ها، رو شویی ها و سرویس های بهداشتی

نظافت دست/روشویی ها و سرویس های بهداشتی صرفا با روش های دستی امکان پذیر نیست، زیرا در این صورت محدودیت های زیادی برای ما رقم می خورد. از بین بردن آهک، چربی های ناشی از پوست انسان ها و هم چنین مواد آرایشی در این مکان ها از اهمیت و سختی بالایی برخوردار است که باید در برنامه نظافتی گنجانده شود. در حمام ها، سردوش ها و اتاق های رختکن که مساحت محیط کوچک است، رعایت استانداردهای بالای تمیزی به سختی قابل اجراست؛ اما برای جلوگیری از انتقال میکروب ها و باکتری ها لازم الاجراست.

شستشوی عمقی ناحیه های بهداشتی

محیط هایی با مساحت کم را می توانید با دستگاه نظافت صنعتی BDS 43/180 C Adv پاک کنید. مزیت این ماشین ارتفاع قابل تنظیم است که به راحتی باعث قدرت مانور بالای این دستگاه برای نظافت آسان به کار می رود.

کارآیی حداکثر در نظافت و شستشوی کف

تمیز کردن گوشه و کنارها و زیر اتصالات با اسکرابر BR 30/4 C به راحتی امکان پذیر است. این دستگاه با غلتک میکروفیبر خود می تواند موها و هر چیز زاید روی کاشی و سرامیک ها را به راحتی جمع آوری کند. این ماشین برای استفاده در سرویس های بهداشتی و مناطقی که در تماس با آب هستند، ساخته شده است.

در پایان باید گفت اگر مسئولیت تأمین نظافت و بهداشت محیط های بیمارستانی و کلینیکی با شماست خواندن این چک لیست از بیسون صنعت برای شما لازم و ضروری است.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.