هم سطح کننده داک لولر  یا رمپ چیست + آشنایی با داک لولر و کاربرهای آن

هم سطح کننده داک وسیله ای برای یکسان کردن سطح  کامیون یا سایر تجهیزات با محل بارگیری است. مکانیزم هم سطح کننده‌ها همانند بالابر است. این وسیله هیدرولیک دارای دو جک هیدرولیک است که می‌توان ارتفاع آن‌ها را در هنگام بارگیری یا تخلیه تنظیم کرد تا سطح شیب دار برای بارگیری راحت‌تر ایجاد شود. این اسکله ترازها اغلب در انبارها، کارخانه‌ها،  سردخانه‌ها و اسکله‌ها استفاده می‌شوند. Dock Leveler دستگاهی است که برای حل مشکل اختلاف ارتفاع و فاصله کامیون با لبه سکوی بارگیری است و به روشی بهتر، ایمن‌تر، سریع‌تر و کارآمدتر وضعیت انتقال محموله از آن بستری را برای بارگیری بر روی کامیون فراهم می‌کند.

هم سطح کننده داک لولر یا رمپ چه ویژگی‌هایی دارد؟

هم سطح کننده‌ها که بیشترین کاربرد را در جابه جایی‌ها ی سطح که به کار می‌رود، امکاناتی را فراهمی می‌کند که باعث می‌شود کارایی آنها بالا بروید و استقبال از آن افزایش یابد. از جمله این ویژگی‌ها و شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • هم سطج کردن لبه ماشین با لبه بارانداز
  • باعث کاهش زمان بارگیری و آسان شدن کار
  • کاهش احتمال آسیب محموله با ساده سازی فرایند بارگیری
  • کاهش تعداد کارگران در هنگام بلند کردن
  • افزایش امنیت در حین کار
  • قابلیت شست و شوی آسان روکش Doc Loler در صورت آلودگی
  • امکان تولید ترازهای داک در رنگ‌های مختلف بنا به خواست مشتری

مکانیسم و عملکرد داک لولر

داک لولر یا رمپ بارگیری متحرک سازه ای فلزی شبیه پل است. سطح شیبدار از ورق‌های موجدار به ضخامت 6 میلی متر و لبه متحرک از ورق فلزی به ضخامت 10 میلی متر ساخته شده است. شاسی به شدت تقویت شده است تا به راحتی از لیفتراک و سایر وسایل نقلیه کالا عبور کند. شیب تراز کننده داک با استفاده از دو جک هیدرولیک برای تراز با ناحیه بارگیری جایگزین می‌شود. با توجه به تراز کامیون و سطح انبار، سیستم هیدرولیک با مدار فرمان و به کمک دو جک هیدرولیک، ارتفاع شیب محوطه باز را افزایش و کاهش می‌دهد.

هم سطح کننده داک لولر مانند یک پل ارتباطی است که وسیله نقلیه بار و سکوی بار را در هنگام بارگیری به هم متصل می‌کند. به طور کلی طول واگن‌های باربری و انبارها یکسان نیست. با تغییر زاویه، تراز بارانداز یا سطح شیب دار بارگیری سیار به ایجاد سطح صاف برای انتقال کالا با لیفتراک یا گاری بین سکوی بارگیری و چرخ دستی و بالعکس کمک می‌کند.

بنابراین، یک سطح شیب دار بارگیری متحرک یا هم سطح کننده با ایجاد یک سطح صاف، عملیات بارگیری و تخلیه را سرعت می‌دهد و زمان بارگیری را کاهش می‌دهد و عملیات بارگیری را برای کارگران بسیار آسان می‌کند. استفاده از رمپ‌های تخلیه و بارگیری، ورود لیفتراک‌ها به کانتینرهای خودرو و خروج را پس از بارگیری آسان می‌کند. در این سیستم عملیات بارگیری ساده و تنها با یک اپراتور انجام می‌شود و باعث کاهش هزینه نیروی کار در عملیات بارگیری می‌شود که باعث افزایش راندمان در دراز مدت و افزایش سود مالی می‌شود. از این رو استفاده از تراز کننده داک یا سیستم بارگیری سیار در انبارها و سوله‌ها بسیار مهم است.

انواع هم سطح کننده‌های بارانداز

رمپ‌های بارگیری هیدرولیک انواع مختلفی دارند مانند هم سطح کننده هیدرولیک، دستی، حالت بسته عمودی، پل و بالابر بار و کارفرما باید بسته به شرایط انبار یا سردخانه و نحوه تخلیه، دستگاه مناسب را انتخاب کند. کالا، ظرفیت بار و باربری انواع تجهیزات هم سطح کننده داک در زیر توضیح داده شده است:

داک لولر هیدرولیک: رمپ بارگیری هیدرولیک یک سطح متحرک شیب دار می‌باشد که شامل یک سازه فلزی و دو جک هیدرولیک است. سیستم هیدرولیک در همسطح کننده داک لولر بوسیله مدار فرمان و دو جک هیدرولیکی باعث افزایش و کاهش ارتفاع سطح فلزی برای بارگیری راحت و سریع می‌گردد.

داک لولر دستی: تراز دستی از نظر مکانیزم شبیه تراز هیدرولیک است. در این نوع چرخ دستی بارگیری سکوی بارگیری سیار به کمک نیروی فنر، مکانیزم‌های چهار حلقه ای و زنجیر برای رهاسازی در حالت بسته روی زمین قرار می‌گیرد.

تراز کننده دائمی: این نوع تنظیم در لبه سطح اسکله و در فاصله ای از توقف خودرو نصب می‌شود. این داک تراز بر خلاف بارگیری بادی و دستی نیازی به چاه ندارد و ظرفیت بارگیری آن نسبت به مدل‌های هیدرولیک و دستی کمتر است.

تراز مینی داک: این نوع رمپ فضای باز که به آن مینی داک تراز نیز می‌گویند در مواردی که اختلاف ارتفاع بین تریلر و سکوی بارانداز کم باشد و یا سکوی داک دارای فضای محدودی باشد استفاده می‌شود. این نوع رمپ بارگیری سیار کوچک یا همسطح بارانداز کوچک هم به صورت هیدرولیکی و هم به صورت دستی در دسترس است.

سخن آخر بیسون صنعت

با توجه به مطالب فوق می‌توان نتیجه گرفت که هم سطح کننده داک لولر یا رمپ بارگیری سیار وسیله ای قابل اعتماد برای حل مشکل اختلاف ارتفاع و فاصله سکوی اسکله و وسیله نقلیه باری جهت حمل آن می‌باشد. بارگیری و تخلیه بی خطر است. با کمک تسطیح سیار یا اسکله تراز می‌توانید عملیات بارگیری در انبارها، سردخانه‌ها، کارخانه‌ها و سایر مکان‌ها را با بالاترین سرعت و با حداقل نیروی کار انجام دهید. شما میتوایند برای انتخاب و خرید بالابر از جمله بالابر داک لولر به سایت بیسون صنعت مراجعه کنید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.