انتخاب برس زمین شوی صنعتی و انواع آن

زمین شوی صنعتی یکی کاربردی ترین دستگاه شستشو و نظافت محیط های بزرگ است. این دستگاه باعث شده راندمان کارافزایش پیدا کند همچنین هزینه های ناشی از نظافت نیز کاهش پیدا کند. با کمک این دستگاه می توان سطوح مختلف اعم از کف سالن ورزشی، مجتمع تجاری، هتل ها و بیمارستان را تمیز کرد.

یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب دستگاه زمین شوی صنعتی باید در نظر گرفت انتخاب برس زمین شوی صنعتی است که در این مقاله به بررسی نکاتی که باید در هنگام خرید زمین شوی صنعتی و برس آن توجه داشته باشید اشاره می کنیم.

فاکتورهای انتخاب برس زمین شوی

برای دستگاه زمین شوی صنعتی می توان برس های متفاوتی انتخاب کرد همه آنها مؤلفهٔ یکسانی دارند که باید در هنگام انتخاب آن ها را در نظر گرفت. معمولاً برس های زمین شوی در جنس مو، تراکم مو، میزان نرم و سفت بود دسته بندی می شود و هرکدام کاربرد متفاوتی دارد که باید در هنگام انتخاب به جنس کف مورد نظر و میزان سختی آلودگی توجه ویژه ای داشته باشید. برس اسکرابر را از نظر شکل و نوع چرخش و یا جنس مو دسته بندی می کنند.

انواع برس اسکرابر

همان طور که بیان شد برس ها بر اساس شکل ظاهری و یا جنس مو دسته بندی می شود. اما نکته ای که باید بدانید این است که همان طور که زمین شوی های صنعتی انواع مختلفی دارد به همان نسبت مدل های برس نیز متفاوت است و در هنگام انتخاب برس باید به نوع اسکرابر توجه داشته باشید. البته فاکتورهای دیگری مانند جنس سطح مورد نظر و آلودگی آن نیز در انتخاب نوع زمین شوی صنعتی و نوع برس نیز تأثیرگذار است. از جمله انواع برس های زمین شوی صنعتی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

برس دیسکی

برس دیسکی همان طور که از اسمش مشخص است شبیه به دیسک هستند و عملکرد فوق العاده ای نسبت به تمیزکردن سطوح با آلودگی های زیاد دارد. برس های دیسکی به راحتی قابل تعویض هستند و با توجه به نوع جنس مویی که دارد می تواند هم برای پاک کردن آلودگی های سخت به کار رود و هم برای صیقلی کردن و جلادادن سطوح استفاده شود. از این نوع برس در تمام محیط های صنعتی و تجاری قابل استفاده است.

برس پولیش

برس پولیش برسی است که برای براق کردن و پرداخت سطح مورد نظر انتخاب می شود. این نوع برس هم در دستگاه های پولیشر و هم در دستگاه های اسکرابر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. برس پولیشر بر اساس نوع و جنس سطح در مدل های مختلفی برای تمیز کردن پارکت، سنگ و سرامیک که حساسیت زیادی نسبت به خش شدن دارد مورداستفاده قرار می گیرد. برای براق کردن سطح علاوه بر استفاده از برس پولیشر استفاده از واکس مخصوص و سرعت چرخش نیز تأثیر زیادی خواهد داشت.

برس نرم

این نوع برس از جنس پلی اورتان ساخته شده است و برای سطوحی که بسیار حساس و آسیب پذیر است استفاده می شود. این برس ها علاوه بر اینکه آلودگی ها را از سطوحی مانند سرامیک و کف پوش تمیزمی کند سطح را نیز جلا می دهد و گردوخاک را به راحتی از خود خارج می کند. این برس ها طول عمر بالایی دارد و می توان در درازمدت از آن استفاده نمود.

برس زبر

برس زبر برس هایی هستند که برای ازبین بردن آلودگی با سختی بالا مورداستفاده قرار می گیرد و هر نوع آلودگی اعم از روغن و سطوح بتنی و جرم های سخت را از بین می برد. جنس این برس ها معمولاً از سیم های فلزی است به همین دلیل عمر بالایی دارد و برای کارگاه های صنعتی و سطوح بتنی بیشتر مورد استفاده  قرار می گیرد. از این برس ها برای ساییدن و لایه برداری نیز استفاده می شود. میزان زبری این برس ها نیز درجه بندی می شود که در هنگام انتخاب باید با توجه به سختی آلودگی و محیطی که قصد استفاده از آن را دارید

توجه لازم را داشته باشید.

برس استاندارد

برس استاندارد یکی از پرکاربردترین نوع برس است که همانند برس نرم از نوعی پلیمر صنعتی ساخته شده است از طرفی قابلیت تمیزکردن آلودگی های سخت را نیز دارد. برس استاندارد نه به نرمی برس نرم است و نه به زبری برس زبر است و برای انواع نظافت های روزانه محیط های مختلف مورداستفاده قرار می گیرد. معمولاً دستگاه های زمین شوی صنعتی و پولیشرها دارای این برس هستند.

برس استوانه ای

اگر قصد دارید از دستگاه اسکرابر برای تمیزکردن شیارها و محیط هایی که دارای عمق هستند استفاده کنید و برس هایی که دارای سطح مقطع بیشتری هستند نمی توانند به آن نقاط دسترسی داشته باشند استفاده از برس های استوانه ای گزینه ای مناسب برای این کار هستند. این برس ها می توانند آلودگی های جامد را تمیز کرده و به راحتی تخلیه کند.

سخن آخر

برای اینکه دستگاه زمین شوی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و سطوح مورد نظر را به خوبی تمیز کند باید از برس مناسبی استفاده کنید. در این مقاله سعی بر آن بود ویژگی های یک اسکرابر خوب را به شما معرفی کنیم. تیم بیسون صنعت برای اینکه انتخاب خوبی داشته باشید به شما کمک خواهد کرد و شما می توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کامل را ببرید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.