چک لیست تعمیر و عیب یابی زمین شوی صنعتی

اسکرابر صنعتی یکی از لوازم نظافتی پرکاربرد است که مزایای بسیاری در صنایع مختلف دارد. از جمله این مزایای می توان به کاهش مصرف آب و کاهش نیروی خدماتی اشاره کرد. اما دستگاه زمین شوی صنعتی نیز همانند هر نوع دستگاه مکانیکی صنعتی ممکن است دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر داشته باشد که در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.

دستگاه زمین شوی صنعتی یکی از جمله دستگاه های نظافتی پر کاربرد است که در اکثر مکان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و  روز به روز با استقبال زیادی همراه است به گونه ای که جزو مهم از تجهیزات نظافتی مجموعه ها و کارخانه ها شده است. سرعت تمیز کردن و قدرت پاک کنندگی بالا از مهمترین مزایای آن است به همین دلیل باید در بهترین و سالم ترین حالت ممکن باشد. برای اینکه دستگاه زمین شوی صنعتی به خوبی کار کند، باید قبل از استفاده از اسکرابر در حین استفاده و بعد از استفاده نکاتی را رعایت کرد و در صورت هرگونه خلل در روند کار آن را اصلاح کنید.

نشانه های خرابی دستگاه اسکرابر و روش تعمیر آن

دستگاه اسکرابر اجزای مختلفی دارد. ازجمله مخزن، دسته تی لاستیکی، برس شستشو و موتور مکنده است که نقص در هر قسمتی از آن باعث عدم کارکرد صحیح آن می شود. به همین دلیل باید تمام مشکلات احتمالی را بدانید و از آن پیش گیری کنید. از علائم و نشانه های مشکل در دستگاه اسکرابر می توان به موارد زیر اشاره داشت

تمیز نکردن دقیق سطح

یکی از دلایل استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی این است که توانایی تمیز کردن هرگونه کثیفی و لکه را از روی هر سطحی دارد که البته میزان توانایی آن به کیفیت دستگاه اسکرابر نیز بستگی دارد. اما اگر در اوایل استفاده، دستگاه زمین شوی قدرت بالایی داشته؛ اما با گذر زمان از میزان قدرت آن کاسته شده است یکی از نشانه هایی است که دستگاه زمین شوی شما نیاز به تعمیر دارد.

این مشکل به دلیل عدم مراقبت صحیح از تی مکش و برس است و یا اینکه عمر مفید آنها به اتمام رسیده و باید آنها تعویض شود. برس های فرسوده و قدیمی دیگر قدرت اولیه را نداشته و نمی تواند سطوح را به خوبی تمیز کنند؛ بنابراین بهترین کار این است در صورت مشاهده پوسیدگی و فرسودگی طی آن را تعویض کنید.

عدم عملکرد صحیح برس

یکی از رایج ترین مشکلاتی که دستگاه اسکرابر پیش می آید این است که برس حرکت نمی کند و یا سطح را به درستی نمی شوید و نمی تواند به خوبی با سطح تماس برقرار کند. برای بر طرف کردن این مشکل باید موتور دستگاه اسکرابر را مورد بررسی قرار دهید و یا اگر به خوبی روی سطح قرار نمی گیرد، تنظیمات آن را به کمک اهرمی که در دستگاه تعبیه شده است درست کنید.

عدم آب پاشی مناسب

دستگاه اسکرابر به یک سیستم پاشش آب مجهز است و از این طرق می توان با آب تمیز سطوح را تمیز کند. همچنین از طریق این پاشش ترکیب آب و مواد شوینده را روی سطح مورد نظر می پاشد. اما درصورتی که پاشش آب به درستی انجام نمی شود قطعاً تمیزی را نیز به دنبال نخواهد داشت و این یکی از نشانه هایی است که مشخص می کند دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد. این مشکل با بررسی شیلنگ آب و تمیز کردن دریچه ها برطرف می شود. در صورتی که مشکل شما حل نشد لازم است با کمک یک متخصص آن را بررسی کنید.

خاموش یا روشن نشدن

منبع تأمین انرژی دستگاه اسکرابر برق یا باطری است. در صورتی که این بخش دارای مشکل باشد، دستگاه به صورت خودکار در حین کار خاموش می شود و یا اینکه با وجود انرژی دستگاه روشن نخواهد شد. در این جا نیز نیاز است که دستگاه زمین شوی صنعتی را مورد بررسی قرار دهید و آن را تعمیر کنید.

عدم مکش صحیح آب

یکی از مزیت های دستگاه اسکرابر این است که آب کثیف را جمع کرده و در لحظه سطح مورد نظر را خشک می کند. اما اگر پس از استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی، کف مورد نظر خشک نشد و همچنان خیس ماند باید بدانید دستگاه نیاز به تعمیر دارد.

در صورت مشاهده هر کدام از نشانه های بالا باید نسبت به تعمیر دستگاه اسکرابر اقدام کنید. اما یکی از راه های جلوگیری از مشکلات احتمالی این است که به صورت مرتب دستگاه اسکرابر را مورد بررسی قرار دهید.

چک لیست نگهداری و مراقبت از دستگاه زمین شوی صنعتی

اگر می خواهید یک چک لیست کلی داشته باشید و طبق آن سلامت دستگاه خود را تست کنید می توانید از لیست زیر استفاده کنید:

  • روزانه قبل از استفاده طی مکش را بررسی کنید و در صورتی که پارگی یا فرسودگی داشت عوض کنید
  • روزانه قبل از استفاده از تمیز بودن برس اطمینان داشته باشید تا ذرات در آن گیر نکند
  • قبل از شروع به کار آب مخزن را چک کنید و پس از پایان نظافت آب مخزن را خالی کنید
  • هفتگی فیلتر داخل دستگاه اسکرابر را بررسی کنید
  • کابل و قطب باطری را بررسی کنید
  • ماهانه میزان شارژ نگهداری شده توسط دستگاه اسکرابر را بررسی کنید

جمع بندی

اسکرابر به عنوان یکی از بهترین دستگاه های نظافتی است؛ اما اگر سالم باشد می تواند بازدهی چند برابر داشته باشد. به همین دلیل در حین استفاده از زمین شوی صنعتی باید نکاتی را رعایت کرد تا عمر زمین شوی صنعتی بالا برود. بهتر است هنگام خرید زمین شوی صنعتی در مورد نکات نگهداری آن از فروشنده بپرسید و به صورت مرتب متخصص از آن بازدید کند. تیم بیسون صنعت می تواند شما را در این راه بسیار کمک کند.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.