روش های ساده حفظ و نگهداری دستگاه اسکرابر صنعتی

کف شوی صنعتی یکی از دستگاه های پر کاربرد در مراکز صنعتی و تجاری است که به منظور نظافت و شستشوی زمین مورد استفاده قرار می گیرد. کارکرد درست این دستگاه نیازمند مراقبت و تعمیر است تا نظافت زمین به بهترین شکل انجام شود. علاوه بر این نگهدری صحیح زمین شوی صنعتی نه تنها سبب افزایش عمر مفید آن می شود بلکه هزینه های ناشی از تعمیر و یا تعویض آن را نیز کاهش می دهد و بازدهی دستگاه را بالا می برد.

اگر به تعمیر و نگهداری از دستگاه توجه نشود، می تواند سبب خرابی دستگاه و افت کارایی آن شود. در این مقاله برخی از روش های تعمیر و نگهداری از این دستگاه را با هم مرور می کنیم.

نکات مهم برای نگهداری صحیح از زمین شوی صنعتی

باید پس از هر بار استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی اقداماتی به عنوان نگهداری از آن انجام شود تا لنتهای دستگاه آسیب نبیند، قطعات فلزی دچار خوردگی نشوند و یا مخزن آب زمین شوی صنعتی بوی نامطبوعی نداشته باشد. قیمت دستگاه کف شوی بالاست و باید نسبت به نگهداری از آن توجه خاصی داشته باشید زیرا با انجام چند کار ساده به عنوان مهمترین نکات نگهداری می توان هزینه ها را به حداقل برسانید. این نکات و اقدامات عبارتند از:

1. دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید

در دفترچه راهنما دستورالعمل های مربوط به نگهداری و عملکرد دستگاه زمین شوی  صنعتی وجود دارد. تفاوت هایی در این دستورها برای برندهای مختلف ممکن است وجود داشته باشد بنابراین قبل از استفاده از اسکرابر صنعتی یا هر دستگاه دیگری حتما دفترچه راهنما را بخوانید.

2. باتری دستگاه زمین شوی را بررسی کنید

قبل از استفاده از زمین شوی و روشن کردن آن، باتری را چک کنید. مجددا برای اطلاع و درک علامت ها و نشانه های مربوط به باتری را بخواهید و علایم خوردگی یا نشت باتری را چک کنید.

3. پدها، برس ها و اسکاج را بررسی کنید

قبل از استفاده باید برس ها و پدها را نیز چک کنید. برس های فرسوده  و یا کثیف تاثیر منفی بر عملکرد دستگاه گذاشته و آنطور که باید زمین را تمیز و صیقلی نمی کنند. برای اسکاج ها هم به همین ترتیب باید بررسی انجام شود. بعد از هر بار استفاده اسکاج، برس و پدها را تمیز کنید و اگر نیاز به تعویض داشت این کار را انجام دهید.

4. مخازن، شیلنگ ها و فیلترهای زمین شوی صنعتی را بررسی کنید

پس از هر بار استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی، مایع شستشو و مخازن آب را خالی کرده و تمیز کنید. فلیترها باید تمیز و بدون آلودگی باشند، شیلنگ ها نیز همین طور. همچنین شیلنگ ها را بررسی کنید تا درز، ترک یا سائیدگی نداشته باشند و مهر و موم ها درست باشند.

5. اسکرابر صنعتی را تمیز کنید

هرچند ممکن است وجود خراش و سائیدگی های کم بر روی دستگاه زمین شوی مشکل زیادی برای دستگاه نداشته باشد و آسیبی به آن وارد نکند. اما بهتر است دستگاه به خوبی تمیز گردد تا همه آلودگی ها از آن زدوده شود.

6. باتری زمین شوی را شارژ کنید

هر باتری نیازهای متفاوتی دارد بنابراین ممکن است پس از هر بار استفاده باتری را مجددا شارژ کنید و یا نیازی به این کار نباشد. علاوه بر این نکات که بطور روزانه باید برای نگهداری از زمین شوی صنعتی رعایت شوند، بررسی های دقیق تر ماهانه نیز ضروری است تا مانع از خرابی دستگاه شده و عملکرد آن را بهبود ببخشد.

7. لولاها و چرخ ها را روغن کاری کنید

در دفترچه راهنمای دستگاه ذکرشده است که از چه نوع روغن یا لوبریکانتی می توانید برای روغنکاری بخش های مختلف دستگاه مانند بدنه، چرخ ها، زنجیرها و لولاها استفاده کنید.

مخازن و منبع آب و مواد شوینده را تمیز و خوشبو کنید

برای دستورالعمل های این بخش نیز به دفترچه راهنما مراجعه کنید. نکته مهم است که مخزن کثیف می تواند بوی نامطبوعی ایجاد کند که کل فرایند نظافت را تحت تاثیر قرار می دهد.

9. ذرات و آلودگی های بزرگ را از کف جارو کنید

درست است که زمین شوی صنعتی دستگاهی برای نظافت و شستشوی زمین است اما باید قبل از استفاده از آن، کف را جارو بزنید و ذرات بزرگ را بردارید. مراقب لبه های تیز و برنده کاشی های شکسته و یا لق باشید زیرا به بخش های مختلف دستگاه آسیب می رساند.

10. با دستگاه اسکرابر راحت کار کنید

کار کردن با دستگاه زمین شوی سخت نیست. اما با رعایت نکات ساده ای می توانید عمر دستگاه را افزایش دهید مثلا سعی کنید در هنگام استفاده از دستگاه و نظافت زمین خیلی آن را تکان ندهید.

سخن آخر

حفظ و نگهداری از دستگاه اسکرابر صنعتی ضروری است و قبل و بعد از استفاده از آن باید به یک سری نکات مهم و ابتدایی توجه نمایید. انجام برخی اعمال ساده و یا بررسی قطعات قبل از شروع کار نظافت و یا پس از پایان کار، علاوه بر اینکه عمر دستگاه را افزایش می دهد باعث کاهش هزینه های تعمیر و یا تعویض دستگاه می شود. بنابراین افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند باید این مراحل را انجام دهند و در هنگام خرید کف شوی صنعتی به این نکته اهمیت بدهند. برای اطلاع از ویژگی هایی که یک زمین شوی صنعتی داراست با بیسون صنعت تماس باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.