انواع بالابر در مراکز تجاری

کاربرد دستگاه هایی مانند بالابر در عرصه های مختلف زندگی، دستاورد پیشرفت های گسترده در حوزه تکنولوژی است که سبب سهولت در انجام امور شخصی و کاری گردیده است. استفاده از این دستگاه ها روز به روز در حال افزایش است. بالابر یکی از دستگاه هایی است که برای آسان تر شدن حمل بار و جابجایی افراد در مراکز مختلف تجاری، صنعتی و مسکونی کاربرد زیادی دارد.

از انواع بالابر در مراکز تجاری برای جابجایی افراد، حمل بار، نظافت و تعمیرات استفاده می کنند. در این مقاله مختصرا به بررسی انواع بالابر مورد استفاده در مراکز تجاری اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

مهمترین نوع بالابر در مراکز تجاری

یکی از پر کاربردترین بالابرها که در اکثر مراکز تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، بالابر هیدرولیکی است. این نوع بالابر به دلیل امنیت بالا و افزایش سرعت کار، در بسیاری از مراکز تجاری و فروش وجود دارد. همانطور که از نام بالابر پیداست، عملکرد این دستگاه بر مبنای سیستم هیدرولیکی است. در سیستم هیدرولیکی سه بخش اصلی وجود دارد که شامل: موتور هیدرولیک، مخزن و لوله های انتقال نیرو است. طرز عمل این بالابر به این شکل است که با روشن شدن موتور، مایع سیال هیدرولیک (روغن) به درون لوله ها پمپاژ می شود و به این ترتیب نیروی حاصل از جریان یافتن مایع، سبب بالا رفتن اتاق یا سکوی بالابر می شود. خرید بالابر هیدرولیکی مزایای زیادی دارد از جمله این که: ایمنی بالایی دارد، به دلیل سادگی ساختار کمتر دچار استهلاک می شود، در ابعاد مختلف تولید می شود و مقرون به صرفه است. این بالابر برای جابجایی افراد و یا حمل بار مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع بالابر هیدرولیکی در ساختمان های تجاری

بالابر هیدرولیکی از پر کاربرد ترین و مهم ترین ماشین آلاتی و انواع بالابر صنعتی است که در مراکز صنعتی، تجاری و حتی مسکونی کاربرد دارد. سیستم عملکرد هیدرولیکی این نوع بالابر به دلیل سادگی و مقرون به صرفه بودن طرفداران زیادی دارد. انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربردها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. سادگی طراحی، کارایی بالا و تنوع و ایمن بودن سبب شده است در اکثر مراکز از این بالابرها استفاده شود. انواع مختلف بالابر هیدرولیکی می توان به بالابر آکاردئونی، ستونی، عنکبوتی و بالابر بوم لیفت خودکششی اشاره کرد.

بالابر آکاردئونی 

بالابر آکاردئونی نوع دیگری از بالابرهای هیدرولیکی است که به دلیل شکل بازوهایی که دارد به آن بالابر قیچی یا آکاردئونی گفته می شود. با روشن شدن موتور، مایع هیدرولیکی به درون لوله ها (بازوها) پمپاژ شده و سبب باز شدن بازوها می شود. به این ترتیب بالابر به سمت بالا حرکت می کند. از این بالابر می توان برای حمل بار و جابجایی افراد در مراکز تجاری استفاده کرد. از مزایای این نوع بالابر می توان به ایمنی بالا، عمر طولانی و مقرون به صرفه بودن شان اشاره کرد. مزیت دیگر این بالابر این است که به دلیل طراحی خاصش، زمانی که جمع می شود فضای بسیار کمی اشغال می کند. بالابر آکاردئونی سرعت بالایی نیز دارد.

بالابر ستونی

بالابر ستونی در انواع مختلفی تولید می شود اما مناسب ترین نوع آن برای مراکز تجاری، بالابر ستونی تک ریل است. طراحی این بالابر به گونه ای است که به راحتی می توان آن را در مراکز تجاری به کار برد و مشکلی برای ورود و جابجایی در این مراکز ندارد. بالابر ستونی تک ریل نیز برمبنای سیستم هیدرولیکی کار می کند اما تنها ظرفیت جابجایی یک نفر را دارد. از بالابر ستونی دو ریلی که ابعاد بزرگتری دارد و مناسب مراکز تجاری متوسط و کوچک نیست، عموما برای نظافت نمای ساختمان و یا نصب چراغ های هوایی و ... استفاده می کنند.

بالابر عنکبوتی

در میان انواع بالابرهای هیدرولیکی مورد استفاده در مراکز تجاری، بالابر عنکبوتی می تواند بسیار محبوب باشد. در تمام مراکز تجاری و صنعتی نقاط کور و دور از دسترسی وجود دارد که تعمیر و نظافت آنها دغدغه صاحبان این مراکز است. بالابر عنکبوتی که پاهایی شبیه به عنکبوت دارد این دغدغه را برطرف ساخته است. بنابراین در مراکز صنعتی اگر نیاز به یک بالابر برای نظافت یا انجام تعمیرات دارید، بهترین گزینه بالابر عنکبوتی است. از مزایای این بالابر می توان به حرکت آن، قابلیت دسترسی به نقاط سخت و غیرقابل دسترس، سرعت عمل بالا، وزن کم و جابجایی ساده و ایمنی بالا اشاره کرد.

بالابر بوم لیفت خودکششی

نوع دیگری از بالابرهای هیدرولیکی، بالابر بوم لیفت خودکششی است. این نوع بالابر در مراکز تجاری بسیار بزرگ به کار گرفته می شود. قیمت بسیار بالایی دارد و اصلی ترین ویژگی یا مزیت آن است که قابلیت حرکت در جهت عمودی و افقی را دارد. این ویژگی سبب شده است به هر نقطه و در هر ارتفاعی بتوان دسترسی داشت. کار کردن با این ماشین سخت است و اپراتور آن باید آموزش دیده و حرفه ای باشد. علاوه بر مراکز تجاری می توان در مراکز فرهنگی و مذهبی نیز از آن برای تعمیر و نظافت استفاده کرد.

سخن پایانی

در مراکز مختلف تجاری، صنعتی و مسکونی از انواع مختلف بالابر استفاده می کنند. بالابرهای هیدرولیکی پر کاربردترین نوع بالابر هستند که در مراکز تجاری مختلف برای جابجایی افراد، حمل بار، تعمیر و یا نظافت به کار برده می شوند. کاربرد هر بالابر متناسب با نوع، اندازه و ویژگی های ان است که به برخی از آنها اشاره گردید.همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در در مورد انتخاب نوع بالابر با تیم بیسون صنعت در تماس باشید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.