نصب و راه اندازی کمپرسور باد اسکرو

کمپرسور باد اسکرو یکی از مهم ترین و پر کاربردترین ماشین های صنعتی است. در تمام صنایع و مشاغلی که به پمپ هوای پر فشار نیاز باشد، پمپ هوای فشرده دستگاهی است که موردنیاز است و باید وجود داشته باشد. پس از نصب و خرید کمپرسور هوای اسکرو، مستقیما نمی شود آن را روشن کرد. قبل از روشن شدن باید نصب و تنظیم گردد. در حقیقت، نصب و راه اندازی کمپرسور باد اسکرو اگر به درستی انجام شود، سبب بهتر شدن عملکرد آن می شود.

در ادامه نحوه نصب و راه اندازی این دستگاه مهم و کاربردی را با هم مرور می کنیم.

کمپرسور بادی صنعتی یک از پرکاربردترینتجهیزات صنعتی بادی موجود در بازار است که بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند از این دستگاه استفاده کنید باید در مورداصول راه اندازی و کار با آن آشنا شوید.

ضرورت نصب کمپرسور باد اسکرو

همچون سایر دستگاه های صنعتی، نصب پمپ باد اسکرو باید با دقت و به روش صحیح انجام شود. در غیر این صورت سبب آسیب دیدن دستگاه شده و در نتیجه عمر مفید دستگاه را کاهش می دهد. این دستگاه تامین کننده هوای پر فشار سایر دستگاه ها است، بنابراین باید مانع آسیب دیدن آن شد.

بهترین کار این است که نصب کمپرسور باد اسکرو را به شرکت تولید کننده آن بسپارید. اما دانستن نکات مهم و ضروری در هنگام نصب این دستگاه کاربردی خالی از لطف نیست.

محل نصب کمپرسور باد اسکرو

برای افزایش کارایی و استفاده از دستگاه کمپرسور باد اسکرو باید به محل نصب آن توجه ویژه ای داشته باشید. اینکه محل نصب کمپرسور باد اسکرو چه ویژگی هایی داشته باشد و چه استاندارد هایی را رعایت کرده کند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱. نصب این دستگاه به یک اتاق مجزا نیاز دارد تا تهویه مناسب باشد، کمپرسور را نباید در فضای باز نصب کرد. آلودگی و ذرات گرد و غبار موجود در فضای باز، سبب اختلال در عملکرد دستگاه می شود.

۲. لرزش ایجاد شده از این دستگاه در حین کار بسیار کم است و نیازی به فیکس کردن قسمت خاصی ندارد اما کف اتاق یا زمین باید صاف و مسطح باشد. اگر کمپرسور در طبقه بالا نصب شده است، باید اقدامات لازم برای جلوگیری از انتقال ارتعاشات و نویز حاصل از لرزش به طبقات پایین تر انجام شود.

۳. کمپرسور با گذشت زمان نیاز به تعمیر دارد، پس بهتر است از هر طرف حداقل یک متر با دیوار و یا وسایل فاصله داشته باشد تا در صورت لزوم اپراتور به راحتی بتواند آن را تعمیر و یا بررسی نماید. همچنین این فاصله به جریان یافتن بهتر هوا در اطراف کمپرسور کمک می کند.

۴. دمای اتاق یا مکانی که کمپرسور نصب می شود باید حداقل ۲۰ و حداکثر ۳۵ درجه سانتیگراد باشد. همچنین مکان نصب تا حد ممکن پاک و عاری از آلودگی باشد.

۵. به منظور تهویه هوا، می بایست هواکشی در محل نصب کمپرسور وجود داشته باشد.

۶. وجود یک کانال برای هدایت و خروج هوای گرم تولید شده توسط رادیاتور کمپرسور به بیرون از اتاق، ضروری است.

کابل و برق کمپرسور بادی اسکرو

هر دستگاه برقی قدرتمند که با برق کار می کند نیاز دارد که نکاتی را برای استفاده از کابل مناسب رعایت کرد. به همین دلیل چند نکته مهم در مورد کابل و برق کمپرسور بادی اسکرو بیان شده اسن:

۱. کمپرسور اسکرو به برق سه فاز ۳۸۰ ولت وصل می شود.

۲. اگر فیوز مناسب این دستگاه نیست، پیش از نصب ـن را تعویض کنید.

۳. در هنگام نصب کابل ها آن ها را بر روی زمین رها نکنید، باید به شیوه اصولی به دیوار جایی که کمپرسور قرار دارد متصل شوند. با این کار از وقوع سانحه احتمالی جلوگیری می کنید.

۴. برای اتصال کمپرسور از کابل های استاندارد استفاده کنید.

۵. کمپرسور اسکرو باید ارت مجزا داشته باشد که به زمین متصل است.

۶. کمپرسور و مخزن باید طوری قرار بگیرند که تابلو برق دیده شود تا بتوانید

روشن کردن کمپرسور بادی اسکرو

در هنگام استفاده از هر مدل از کمپرسور صنعتی مانند باد اسکرو، قبل از روشن کردن دستگاه و استفاده از آن نیاز است که نکاتی را رعایت کنید. برای استفاده و روشن کردن گمپرسور باد اسکرو باید مراحل زیر را طی کنید

۱. ابتدا از بسته بودن درب ها و کاور کمپرسور اطمینان حاصل نمایید. اگر درب ها باز باشد علاوه بر اینکه ذرات آلاینده وارد دستگاه می شود، سیستم گردش هوای سرد داخل کمپرسور را دچار اختلال می کند. در نتیجه کمپرسور متوقف شده و از کار می افتد.

۲. سه رشته کابل برق سه فاز را به کلید مینیاتوری وصل کنید، درب تابلو PLC را ببندید.

۳. دکمه استارت را فشار دهید. در صورتی که دور موتور و جهت چرخش صحیح باشد دستگاه روشن می شود و فشرده سازی هوا را شروع می کند. در غیر این صورت خطایی دریافت می کنید که با توجه به آن می توانید مشکل را برطرف نمایید.

نکات پایانی

در هنگام خرید کمپرسور باد اسکرو باید در مورد نصب و راه اندازی توجه داشته باشید و شیوه اصولی و درست باید انجام شود تا از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری شود. مکان نصب کمپرسور، راه اندازی سیستم برق آن و وجود سیستم تهویه مطلوب در اتاقی که دستگاه قرار دارد، مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا دستگاه بهترین عملکرد را داشته باشد. تیم بیسون صنعت در هنگام ارائه خدمات تمام نکات مربوط به راه اندازی و نصب انواع کمپرسور هارا برای مشتریان بیان می کند تا بتوانند خرید راحتی داشته باشند.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.