چگونه از باتری زمین شوی صنعتی نگه داری کنیم؟

زمین شوی صنعتی یکی از رایج ترین و پرکاربردترین دستگاه نظافت در محیط های مختلف صنعتی و تجاری می باشد. اکثر مدل های اسکرابر یا همان زمین شوی صنعتی، منبع تغذیه آنها باتری می باشد. دارندگان این دستگاه جهت نظافت از دستگاه های بی سیم استفاده می کنند زیرا برای انتقال کابل از جایی به مکان دیگر نیازی به توقف عملکرد تمیزکاری نیست. عمر باتری این مدل کفشوی صنعتی علاوه بر کیفیت ساخت باتری به استفاده صحیح از باتری و بررسی منظم آن بستگی دارد. چنان چه قصد خرید زمین شوی صنعتی را دارید بهتر است اطلاعاتی در مورد عمر زمین شوی صنعتی کسب کنید.

دستگاه کف شوی صنعتی باتری دار

کف شوی صنعتی با جریان مستقیم برق، باتری یا حتی سوخت های فسیلی تغذیه می شوند. اسکرابرهایی که با باتری کار می کند، چند باتری ژل یا اسیدی را با سرعت شارژدهی بین 2 تا 4 ساعت متغیر است، انرژی لازم برای موتور برس، موتور خلاء ولتاژ باتری های مدل های مختلف کفشوی متناسب با عرض برس ها و قدرت موتور می باشد. یک اسکرابرهای باتری دار برای تمیز کردن و شستشوی سطح کف یک محیط باید مجهز به باتری هایی باشد که حداقل یک بار شارژ تمام سطوح را تمیز کنند. پس از اتمام کار با دستگاه، کاربر باید باتری را شارژ کند تا در استفاده بعدی در عملیات تمیز کردن وقفه ایجاد نشود. اسکرابرها با باتری به صورت دستی یا توسط راننده هدایت می شوند.

انواع باتری زمین شوی صنعتی

باتری های اسکرابر، یا اسیدی، AGM یا ژل هستند. باتری های اسیدی ارزان تر هستند، اما باتری های ژلی نسبت به اسیدی گران تر نیز هستند. باتری های ژل نیازی به تعمیر ندارند، اما باتری های اسیدی باید به طور مرتب بررسی و نگهداری شوند.

عمر باتری های اسکرابر

باتری های اسکرابر پس از مدتی استفاده، نیروی آنها تخلیه و عمر باتری نیز به اتمام می رسد و باید تعویض شوند. عمر باتری به کیفیت ساخت آن، شارژ و دشارژ صحیح، بازرسی و نگهداری بستگی دارد. باتری های اسکرابر صنعتی دارای طول عمر مشخصی هستند اما ایجاد یک برنامه منظم برای بازرسی و نگهداری و همچنین رعایت چند نکته در هنگام استفاده از دستگاه اسکرابر می تواند باعث افزایش طول عمر باتری و کاهش هزینه های تعویض باتری شود.

خرید زمین شوی صنعتی

استفاده صحیح از باتری کفشوی صنعتی

باتری اسیدی موجود در اسکرابر باید طیق یک برنامه منظم و ثابت شارژ شود تا عمر طولانی داشته باشد. باتری اسکرابر یا همان کفشوی قبل از استفاده باید کاملاً شارژ شود. تخلیه شدن کامل باتری می تواند عمر آن را کوتاه کند. بنابراین کاربر اسکرابر باید از تخلیه کامل شارژ باتری خود داری کند. برای جلوگیری از این اتفاق، برخی از اسکرابرها یک سیستم داخلی دارند که در صورت کم شدن شارژ باتری هشدار می دهد و سپس باتری را از مدار خارج می کند. ایجاد اختلال در چرخه شارژ باتری، یعنی عدم توجه به زمان شارژ و دشارژ، طول عمر آن را کاهش می دهد. همچنین شارژ باتری بیش از یک بار به دلیل کاهش عمر باتری توصیه نمی شود.

نکات مهم برای افزایش عمر باتری اسکرابر صنعتی 

سلامت باتری اسکرابر صنعتی رابطه مستقیم با سرعت تمیز کردن سطحی دارد که تمیز می کند. هرچه اسکرابر در مدت زمان کمتری یک سطح را تمیز کند، نتیجه می گیریم که عمر آن باتری بیشتر و باتری سالم تر است. پیشرفته شدن باتری ها و افزایش تجهیزات باعث می شود که کارایی کف شوی صنعتی بیشتر و در نتیجه محیط شما تمیزتر شود. بنابراین دانستن موارد زیر به شما کمک خواهد کرد.

شارژ باتری اسکرابر

درست شارژ شدن باتری و دانستن تکنیک های مناسب شارژ یکی از راه های موثر برای افزایش عمر باتری اسکرابر است. باتری ها به چند نوع تقسیم می شوند.
باتری های سرب اسیدی: دستورالعمل ها نشان می دهد که باتری های سرب اسیدی باید پس از 20 دقیقه استفاده، شارژ شوند. بهتر است یک شب تا صبح آن را به شارژ بزنید و مطمئن شوید که باتری کاملاً شارژ شده است.
باتری سیلد اسید یا AGM : این باتری برای استفاده های کوتاه مدت مناسب است. در این نوع باتری نیازی به تعویض آب مقطر نمی باشد بنابراین در صورت تماس دست با اسید، خطری ما را تهدید نخواهد کرد. طول عمر این باتری ها کم و قیمت آنها به نسبت باتری های اسیدی زیادتر می باشد.
باتری ژلی: بهترین گزینه برای استفاده های کوتاه مدت باتری های ژلی هستند. این باتری ها نیازی به محافظت چندانی ندارند و قیمتشان در اکثر شرایط از انواع دیگر باتری ها بیشتر می باشد. از مزایای باتری ژلی میتوان به عدم نیاز به بازبینی و نگهداری به خصوصی اشاره کرد.
باتری های لیتیوم یونی: این نوع باتری نیز به نگهداری کمی نیاز دارند زیرا نیاز به تخلیه دوره ای محلول الکترولیت ندارند. بهترین راه برای افزایش عمر باتری های لیتیوم یونی نیز از طریق تکنیک های شارژ مناسب است زیرا به دلیل حرکت یون های لیتیوم می توانند به گرما حساس باشند. بهتر است آنها را در دمای خنک و خشک نگهداری کنید.
اگر باتری ها در طولانی مدت بلااستفاده باشند، باید مطمئن شوید که از ابزارها جدا باشند. به این ترتیب، اگر برق خاموش و سپس دوباره روشن شود، باتری می تواند بلافاصله دوباره شروع به شارژ کند. برخی از باتری ها در صورت داشتن شارژ کامل، تا 3 ماه بدون استفاده بودن ممکن است دوام بیاورند.

بررسی و نگهداری از باتری زمین شوی صنعتی

چنان چه قصد خرید کف شوی صنعتی را دارید بدانید که باتری های زمین شوی صنعتی باید در محیطی امن و خنک نگهداری شوند تا گرما به آنها آسیب نرساند. اگر باتری از نوع اسیدی است، سطح آب آن باید مرتب و بررسی شود. علاوه بر این، اتصالات بین باتری و دستگاه باید بررسی و تمیز شود. اتصال کثیف یا پوسیده به معنای مشکلاتی برای باتری ها است. هنگام سرویس باتری، کاربر باید از دستکش محافظ استفاده کند. همچنین قبل از شارژ باتری، سطح اسید باتری باید بررسی شود. دمای محیط شارژ باتری نیز برای نگهداری مناسب آن مهم است. دمای محیط شارژ باتری باید تهویه مناسب و در دمای 20 تا 30 درجه باشد. در صورت عدم استفاده از دستگاه برای مدت 6 ماه، باتری آن باید هر یک یا دو ماه یکبار کاملاً شارژ شود. پس از این مدت، باتری باید قبل از استفاده دوباره شارژ شود.

کلام آخر

تمیز کردن سطوح با استفاده از تجهیزات نظافتی با کارایی بالا، سریعتر و با هزینه کمتر انجام می شود. زمین شوی صنعتی یکی از این دستگاه ها می باشدکه به طور ویژه برای شستشوی انواع سطوح کف و خشک کردن آنها طراحی شده است. انرژی مدل های این دستگاه از باتری تامین می شود. در این اسکرابرها استفاده صحیح و نگهداری دقیق باتری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این مقاله از بیسون صنعت، برترین شرکت خرید زمین شوی صنعتی، چگونگی افزایش طول عمر باتری اسکرابر صنعتی یا همان زمین شوی صنعتی را به طور مفصل بررسی کردیم.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.