دستگاه زمین شوی صنعتی و تی شور چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

شستشوی کف یا همان سطح زمین یک ضرورت در هر خانه، محیط تجاری و صنعتی است. به دلیل جریان آب پس از شستشو، در اکثر محیط های بدون خروجی آب، از کف شوی برای شستشوی کف یا سطح زمین استفاده می شود. اسکرابرهای برقی مانند تی شورها و اسکرابرهای مکانیزه سطح زمین را به صورت دستی شستشو می دهند. ابزارهای دستی، یعنی کف شوی های ساده خانگی، برای فضاهای خانگی و کوچک استفاده می شوند و معایب زیادی دارند. از طرفی دستگاه زمین شور سطح را به صورت مکانیکی شستشو و خشک می کند و در طرح های مختلف تجاری و صنعتی مزایای زیادی را ارائه کرده است. در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق به انواع کف شوی داشته باشیم پس در ادامه همراه ما باشید.

زمین شوی ساده دستی

مدل دستی کف شوی برای مصارف خانگی و سبک مناسب است. که برای نظافت فضاهای کوچک و مصارف خانگی استفاده می شود. به علاوه این کف شوی ها قابلیت دسترسی به فضاهای غیر قابل دسترس را نیز دارند. اما نمی توانند تمام مزایای کف شوی های مکانیزه مانند خشک شدن بلافاصله بعد از شستشو، سرعت و کیفیت نظافت و ... را داشته باشند. محیط های بزرگ علاوه بر آن دارای معایب زیادی هستند که ماشین های کف شوی مکانیزه فاقد آن هستند.

زمین شوی مکانیزه صنعتی

بهترین مدل های زمین یا کف شوی، اسکرابر صنعتی است که برای نظافت مکانیزه کفپوش ها استفاده می شوند. انواع کف شوی ها قابل استفاده در محیط های خانگی، تجاری، اداری و صنعتی می باشد. این دستگاه ها و تجهیزات نظافتی از پرکاربردترین تجهیزات نظافتی صنعتی به شمار می روند. خشکن های اسکرابر یا همان کف شوی ها از مخازن آب تمیز و کثیف، تی، برس و سیستم مکش تشکیل شده است. ابتدا با استفاده از سیستم اسپری، محلول شستشو بر روی سطح طبقات پاشیده می شود. سپس با به کار گیری از برس این محلول آب و ماده های شوینده روی سطوح پخش می شود. در نهایت آب آلوده توسط تی جمع آوری شده و با استفاده از سیستم مکش، به داخل مخزن آب کثیف هدایت می شود. خشک کردن سطح بلافاصله پس از شستشو، کاهش آسیب های ناشی از لیز خوردن و رها نشدن آب آلوده از مزایای کف شوی ها نسبت به اسکرابرها است.

انواع دستگاه کف شوی مکانیزه

با توجه به تفاوت اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار، اما عملکرد هر دو با برس و تی می باشد که عملیات نظافت را تسهیل و سرعت می بخشد. کف شوی ها با توجه به مدل هدایت و منبع تغذیه به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. به عنوان مثال، انواع مختلفی از اسکرابرهای، دستی و سرنشین دار وجود دارد. که در هر محیط خانگی، تجاری، صنعتی و ... قابل استفاده است. کف شوی های دستی کوچک برای یک دفتر کار، یک دفتر کوچک یا یک ویلا مفید هستند. انواع کف شوی دستی مکانیزه از قسمت عقب دستگاه توسط کاربر هدایت می شوند و قابلیت نظافت فضاهای کوچک را دارند. اسکرابر سرنشین دار نیز مانند خودرو دارای هدایت است و برای تمیز کردن کف در مناطق بزرگ استفاده می شود. منبع تغذیه اسکرابر دستی باتری یا جریان مستقیم است و اسکرابرهای سرنشین دار با باتری یا سوخت های فسیلی کار می کنند.

خرید زمین شوی صنعتی

مزایای استفاده از دستگاه کف شوی مکانیزه

انواع کف شوی ها ابزاری کاربردی برای شستشوی سطوح کف در تمامی محیط های اداری هستند که با توجه به اندازه و نیاز فضا می توان آن را انتخاب کرد. نیازداشتن به شستشوی منظم کف و جلوگیری از انتقال آلودگی به اتاق های دیگر، اهمیت استفاده مداوم از این ابزار را افزایش می دهد. در این میان، مزایای استفاده از تجهیزات و دستگاه های کفپوش بسیار بیشتر از ابزارهایی مانند تی شورها می باشد. از آنجایی که فضاهای تجاری، اداری و صنعتی نیازمند نظافت روزانه سطوح کف هستند. استفاده از اسکرابر باعث افزایش سرعت و کیفیت شستشوی سطوح کف می شود. علاوه بر این سیستم مکش انواع کف شوی باعث می شود که بلافاصله پس از شستشوی، کفپوش ها آب آلوده را جمع آوری و سطح کف را خشک کنند. این موضوع می تواند در افزایش ایمنی فردی و همچنین جلوگیری از انتقال آلودگی به سایر بخش ها موثر باشد. قدرت بسیار بالای سیستم شستشوی کف باعث کاهش چشمگیر مصرف آب و مواد شوینده برای شستشوی کف شده است. از طرفی کاهش مصرف آب و مواد شوینده و همچنین کاهش نیاز به نیروی کار برای نظافت می تواند استفاده از این وسایل نظافتی را به صرفه تر کند.

عوامل موثر بر قیمت انواع زمین شوی صنعتی

به هنگام خرید کف شوی صنعتی متوجه می شوید که قیمت های انواع اسکرابرها با توجه به کیفیت ساخت، روش هدایت، باتری دار یا سیم کشی، عرض نظافت و ظرفیت مخازن آنها تعیین می شود. به عنوان مثال، اسکرابرهای مجهز گرانتر از اسکرابرهای دستی هستند. از آنجایی که سیستم حرکتی آنها ساختار و حجم مخازن متفاوتی دارد، عرض تی و عرض تمیز کردن آنها بیشتر است. همچنین هر چه اسکرابرها کیفیت بالاتری داشته باشند، قیمت آنها نیز بالاتر است. یک کفشوی صنعتی باکیفیت قیمت بالاتری دارد، اما با عمر طولانی و کارایی عالی، قطعاً گزینه بهتری نسبت به یک کفشوی ارزان تر و بی کیفیت تر است. همچنین باتری دار بودن دستگاه نیز عامل افزایش قیمت آن نسبت به مدل های برقی است. البته مدل های باتری دار از نظر قدرت، مانور بیشتری دارند و در محیط های به هم ریخته و غیرقابل دسترس استفاده راحت تری دارند. در بین تمامی مدل های مشابه از نظر منبع تغذیه و حالت رانندگی، به عنوان مثال، در بین انواع کفشوی دستی با باتری یک برند خاص، عرض و راندمان تمیز کنندگی، تفاوت قیمت را تعیین می کند..

کلام آخر

دراین مقاله به بررسی تی شور و دستگاه زمین شوی یا همان کفشوی صنعتی صحبت کردیم، از تعریف و کاربرد هرکدام گرفته تا مزایا و ویژگی های آنان نیز توضیح دادیم، همچنین عواملی که باعث تعیین قیمت اسکرابرها نیز می شود را بیان کردیم. امیدواریم این مطالب و توضیحات برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با خواندن این مقاله از بیسون صنعت بهترین نوع اسکرابر را تهیه نمایید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.