کارواش خانگی یا واترجت چه کاربردی دارد؟

امروزه با توسعه تکنولوژی وبا ورود کارواش خانگی تمیزکردن منازل، کار بسیارراحت تری شده است. در واقع با ورود وسیله ای به نام واترجت می توانید در حیاط منزل خود یک کارواش خانگی داشته باشید تا دروقت وهزینه های خود صرفه جویی کنید.

علاوه براین می توانید از این تجهیزات برای از بین بردن جرم و لایه برداری سطح زمین واجسام استفاده کنید.

کارواش های خانگی یکی از متداولترین دستگاه های مورد استفاده در منازل و یا گاراژها می باشند. اصول کار این دستگاه به این صورت می باشد که موتورآن آب را با فشاربسیار بالایی به بیرون هدایت می کند و به سطوح مورد نظر می پاشد. فشار بالای آن موجب تمیزی سطح مورد نظر از جرم و آلودگی می شود. در سال های اخیر این کارواش و یا واترجت به عنوان یک ابزار پر قدرت و کارآمد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است اما سهولت استفاده از آن و کاربری بسیارعالی این ابزار موجب شد که پای به بازارمصرف خانگی نیز باز کند و تنها محدود مصارف صنعتی نگردد. و انواع و اشکال مختلف آن به بازارآن به بازار عرضه گردد.

کاربرد اصلی واتر جت و یا کارواش های خانگی چیست؟

کاربرد این دستگاه ها به این صورت است که عملیات شستشو، نظافت و پاک کردن آلودگی از روی سطوح که توسط فشاررآب می باشد را انجام می دهند.

انواع مدل کارواش خانگی

واترجت ها به دومدل خانگی و توان بالاتر به عنوان کارواش صنعتی تقسیم می شوند. این تجهیزات فشارآب معمولی را به جریان آب با فشار بسیارزیاد تبدیل می کنند. آب تخلیه شده از کارواش می تواند سرد و یا گرم باشد، درمواقعی می توانیم از آب سرد استفاده شود که بخواهیم داخل حیاط، استخر، گردوخاک روی ماشین و را بشوریم.

این وسیله ها با فشار بالا، آب سرد تولید می کنند. بنابراین در زمانی که مواد پاک کننده به آن اضافه شود، لکه ها و کثیفی های تمام سطوح روی زمین و اجسام را تمیز می کند. از آب گرم برای پاک کردن مواد روغنی، چسبنده که در حالت عادی با آب سرد از بین نمی رود استفاده می شود.

واترجت خانگی

واترجت خانگی، یک سیستم با شستشوی مکانیکی است که از قدرت پخش آب با فشار بالا برای شستشو سطوح استفاده می کند. این سیستم کارواش خانگی نام دارد، بنابراین با قدرت فشار بالایی که دارد در مصرف آب بسیارصرفه جویی می کند.

روش کار این دستگاه از تجهیرات نظافتی به این شکل است، آبی که داخل پمپ می شود را از طریق سیستم تعبیه شده در پایین دستگاه با فشار و قدرت بالا و از طریق شلنگ خارج می گردد. این مدل کارواش ها از انداره خوبی برخوردار بوده و قابل جابه جایی می باشد. این سیستم با برق یک فاز کار می کند و محبوبیت زیادی دارد، به این دلیل که با استفاده از این دستگاه هر نقطه و هر بخش از ماشین را می توانید به راحتی تمیز کنید.

این دستگاه ها معمولا دارای اندازه های مختلفی هستند. که عمدتا به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم بندی می شوند.

  • واترجت کوچک

این مدل از کاروش ها برای شستشو درب حیاط خانه ها، ماشین و اثاثیه چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. کمترین میزان قدرت در این کارواش ها صد بار می باشد.

  • واترجت متوسط

این نوع از کارواش ها برای شستشو قایق، نرده ها و نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این کارواشها حداقل دارای 130 بار قدرت هستند.

  • واترجت بزرگ یا حرفه ای

این سایزازکارواش حداقل دارای 160 بار قدرت خروجی فشار آب هستند و عملیات رنگ برداری و جرم گیری را انجام می دهند و بیشتر مواقع در جهت مصارف صنعتی استفاده می شوند.

مزیت های استفاده از کارواش خانگی

از آن جا که روزانه به تعداد علاقه مندان ساخت کارواش خانگی اضافه می شود، بهتر است با مزیت های آن نیز آشنا شوید:

  • صرفه جویی در مصرف آب

مقدارمصرف آب با سیستمکارواش خانگی(car wash home) ;بسیار کمتر از سایر روش های دیگراست. به شکلی که اگر برای انجام شستشوی معمولی به جای شلنگ آب از کارواش استفاده کنید، مقدار مصرف آب تا چند درصد کاهش پیدا می کند.

صرفه جویی در زمان

وقتی که از کارواشاستقاده می کنید، شستشو با فشارزیاد آب، باعث بالا رفتن سرعت کارمی شود. این در صورتی انجام می گیرد که انجام این کار با شلنگ آب معمولی و یا دیگر روش های شستشوی سنتی زمان بسیار زیادی از شما خواهد گرفت.

صرفه جویی در نیروی انسانی

با استفاده از کارواش خانگیعملیات شستشو با صرف هزینه کمتری صورت میگیرد چرا که دراین مدل پاک کردن آلودگی از روی سطوح توسط فشار بالای آب انجام می شود و نیازی به صرف انرژی و استفاده ازچند نفر برای پاک کردن آلودگی های سخت وجود ندارد.

سخن پایانی

همان گونه که اشاره شد، امروزه با گسترش تکنولوژی، تمیزبودن خانه ها و ماشین ها به مسئله مهمی تبدیل شده است که این به نوبه خود موضوع حائزاهمیتی است. واترجت ها یا همان کارواش خانگی از نظرکاربرد، نوع ، موتور و به بخش های مختلفی تقسیم می شوند. هر شخصی به راحتی می تواند متناسب با نیاز خود آن را خریداری و استفاده نماید . گروه بیسون صنعت با هدف ارائه تجهیزات نظافتی جدید و انواع ماشین آلات و تجهیزات صنعتی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.