لاندری هتل و مزایای استفاده از آن 

تجهیزات لاندری مختلفی در هتل ها استفاده می شود. ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاید که منظور از لاندری روم هتل چیست و در آن چه اموری انجام می شود؟ برای یافتن جواب این سوال، در ادامه این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله هرچه نیاز است تا در مورد لاندری روم هتل، اهمیت تجهیزات لاندری هتل، و مزایای استفاده از آن بدانید گفته شده است.

لاندری هتل چیست؟

به طور کلی لاندری روم یا اتاق شستشو، فضایی برای شستشوی انواع البسه، لحاف، روتختی، حوله و پرده است که در این فضا، وسایلی همچون ماشین لباسشویی، اتو، مواد شوینده و سایر تجهیزات لازم برای شستشو و خشک کردن قرار داده می شود و امور مربوط به شستشو، خشک نمودن و اتوی لباس ها نیز در همین اتاق انجام می شود.

انواع سرویس لاندری در هتل ها

نحوه کار لاندری هتل ها با یکدیگر متفاوت است اما به صورت کلی ۲ نوع سرویس دهی برای لاندری هتل وجود دارد که عبارتند از:

خشکشویی های بیرون از هتل: در این خشکشویی ها، شستشوی لحاف، روتختی، پرده، رومیزی و روتختی های هتل، رستوران ها و بیمارستان ها انجام می شود.

خشکشویی داخلی هتل: در خشکشویی داخلی هتل، فقط لحاف اتاق ها، رومیزی ها، یونیفرم کارکنان و البسه مهمانان انجام می شود.

تجهیزات لاندری هتل چیست؟

دستگاه ها و تجهیزات به کار رفته در لاندری های هتل ها با یکدیگر متفاوت است اما به صورت کلی دستگاه هایی که در فرآیند شستشو استفاده می شوند، عبارتند از: ماشین لباسشویی صنعتی (ایستاده و خوابیده) ، دستگاه خشکشویی صنعتی، دستگاه آبگیر لباس صنعتی، دستگاه اطوپرس صنعتی، دستگاه اطو غلطک، مانکن اتو، دیگ بخار، جالباسی مخصوص و قفسه های مخصوص.

طراحی لاندری هتل چگونه انجام می شود؟

از آنجایی که لاندری هتل، جزو مهمترین بخش های خدماتی آن است، نیاز است تا به صورت اصولی طراحی شده باشد. بدین منظور نیاز است تا نحوه چیدمان تجهیزات در آن به صورت مهندسی شده انجام شود. همچنین لازم است تا توازنی بین حجم کار لاندری و فضای لاندری برقرار باشد.

هنگام انتخاب کردن دستگاه شستشوی مورد نظر خود به قدرت آبگیری آن توجه کنید. وجود آبگیر مناسب در دستگاه های شستشو، باعث می شود تا در منسوجات آبی باقی نماند.

کف سازی محل شستشو باید به گونه ای باشد که از هر طرف، شیب ملایمی به سمت محل خروج وجود داشته باشد. این ویژگی باعث می شود تا در هیچ بخشی از کف محل، آب جمع نشود.

لاندری هتل چگونه کار می کند؟

میخواهید نحوه ی کار لاندری هتل را از زمان گرفتن سفارش تا زمان تحویل دادن آن بدانید؟ به طور معمول تجهیزات لاندری هتل ها تکمیل است و لازمه یک سرویس دهی با کیفیت و رضایت مشتری های هتل، وجود خدمه آموزش دیده و مجرب است. از این رو لازم است پرسنلی که در لاندری فعالیت می کنند، اصول و نکات کار شستشو را از آغاز تا پایان فرآیند شستشو بدانند.

قبل از تحویل البسه به لاندری:

ابتدا نیاز است فرمی را همانند فرم لباسشویی عادی، پر کنید. در این فرم اطلاعات مربوط به سفارش شما اعم از مشخصاتتان، طبقه و شماره اتاقی که در آن اقامت دارید و نوع و تعداد البسه تان قرار دارد. همچنین اطالاعات مربوط به سفارش مشتری در کامپیوتر مرکزی هتل، ثبت می شود و پرسنل لاندری به این اطلاعات دسترسی دارند. این سیستم یکپارچه باعث جلوگیری از قاطی شدن سفارش ها با یکدیگر می شود.

بعد از پذیرش سفارش:

بعد از این که البسه ی شما تحویل گرفته شد، آن را وزن می کنند. سپس با رعایت اصول خشکشویی، سفارش ها را بر اساس وزن و نوعشان دسته بندی می کنند. این کار باعث می شود تا به غیر از لحاف و پرده ها اقلام دیگری وارد دستگاه نشود. در مرحله بعد، زمانی برای شستشوی سفارش گرفته شده، معین شود.

شستشوی البسه:

در خشکشویی ها تمام تلاش بر انجام شستشو به صورت بهینه است. این کار باعث صرفه جویی در مصرف منابع و کاهش زمان کار می شود.

مزایای استفاده از تجهیزات لاندری هتل چیست؟

قطعا خدمات لاندری روم هتل ها مزایای زیادی را به همراه دارد. از جمله این که:

  1. باعث کاهش مصرف آب می شود.
  2. به دلیل استفاده از ماشین خشک شویی، زمان خشک شدن البسه و در نتیجه مصرف گاز هتل کاهش می یابد.
  3. در زمان صرفه جویی می شود.

چگونه از لاندری هتل استفاده کنیم؟

از آن جا که خدمات لاندری در تمامی هتل ها انجام می شود، چگونگی استفاده از این خدمات برای همگی یکسان است. تنها ممکن است در نوع قیمت لاندری هتل و یا سایر امکانات جزیی با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

ابتدا ملحفه ها از یکدیگر جدا می شوند. بعد از جدا کردن ملحفه ها از یکدیگر زمان شستشوی آن ها فرا می رسد. مجهز بودن لاندری هتل ها به دستگاه های شستشوی امروزی، باعث می شود تا شستشو، کاملاً بهینه انجام شود. در مرحله بعد نوبت به خشک کردن می رسد. نیازی به نگرانی از بابت خشک شدن بیش از اندازه لحاف، البسه و یا اقلام دیگر نداشته باشید. بعد از خشک کردن، مرحله اتو کردن فرا می رسد که در این فرآیند ملحفه ها، پرده ها، رومیزی ها و اقلام دیگر، داخل اتو های بزرگی قرار داده می شوند.

جالب است بدانید که این اتو ها توانایی خشک کردن و صاف کردن ملحفه ها را دارند. حال نیاز است تا سفارش های مورد نظر تا بشوند. در این مرحله اگر بنا به دلایل مختلف سفارش، اتو نشده باشد، آن را با استفاده از دستگاه های مخصوص تا کرده و اقلام سفارش را روی یکدیگر قرار می دهند.

بعد از اتمام مراحل بالا، دوباه سفارش را وزن می کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که سفارش هایی که آسیب دیده باشند و یا نیاز به شستشوی ویژه داشته باشند، به صورت جدا وزن می شوند. در آخرین مرحله لباس ها به مهمانان تحویل داده می شوند. اگر در هنگام رزو اتاق در هتل، لاندری هتل جزو سرویس های اقامت شما باشد، نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

سخن پایانی

در پایان امید است تا این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین ما در بیسون صنعت تجهیزات لاندری و تعمیرگاهی را نیز تولید می کنیم. اگر در زمینه تجهیزات لاندری نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با همکاران ما در بیسون صنعت تماس بگیرید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.